fredag 12 februari 2010

Hon är ingen grönsak.......

Blir sårad när personer i vår omgivning tar avstånd från oss och inte vill se vår älskade lilla dotter pga att hon kommer att försvinna från oss tidigare än friska barn.........Det gör inte vår Wilda till en alien. Hon är som vilken bebis som helst. Känner smärta, hunger, längtan efter närhet.....

Hon är ingen grönsak- Hennes organ är fullt fungerande, utan några som helst skador. Hennes fel sitter i cellerna, i varje cell i hela hennes kropp. Men hon är inget kolli. Hon är en individ som behöver få känna närhet och mycket kärlek den tid hon får finnas hos oss. Hon är inte död än och ska inte bli behandlad som det heller.
Vi älskar vår lilla prinsessa och hoppas att vi får ha henne kvar ett tag till. Så underbart det skulle vara att få uppleva sommaren med henne......Se hur hennes 6 syskon busar med henne i gräset. Åååh vad jag hoppas...

Imorgon kommer iallafall Faster Helen ner från Östersund o tittar på lilla underverket och ska hjälpa till lite här hemma. Tackar så för att vi får ha så fin familj som bryr sig och finns inte bara för oss utan med oss i denna tuffa tid. Det gör oss starkare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men hur kan man som vän resonera så er lilla ängel är
ju somvilket litet barn som helst. Kan bara säga
kalla ego mnniskor.de är inga vänner i mina ögon gumman
ja vill se henne skall bara få rätt på allt mitt kram saknar er alla
kramisar fr Anna

Monica sa...

Hej på er och grattis till er underbara dotter Wilda!
Hittade denna blogg via fl. där jag tidigare har varit aktiv på trisomi-tråden. Själv har jag haft en son (Theo) född aug.-06 som hade full trisomi 13. Vi fick ha honom hos oss under två dagar innan han somnade in. Därför vill jag gärna följa denna blogg och hoppas att ni får ha er Wilda hos er en lång tid!
Kramar från Monica, Österbotten/Finland