tisdag 13 april 2010

Gertie och Stefan!

Vi T13 föräldrar har väl för sjutton nog att göra dygnet runt...ändå ska man behöva ringa, tjata, gnälla, tigga och be om att få hjälp. Eller rättare sagt så är vi ju berättigade till det men att sen få dem att förstå att det är lite akut är som att banka huvudet i väggen.
Så nu Gertie: Kan du lyfta på baken och se till att komma ner från dina höga hästar och landa på jorden där verkligheten väntar.Vet inte vem du tror du är men omtyckt av någon i Örkelljunga kommun verkar du inte vara. Måste kännas bra att kunna styra och ställa som du vill. Men lilla du-Kan tala om för dig att det är många iblandade för att hjälpa oss. Så vi får väl kontakta din chef för att det ska hända något.
Och sen har vi ju lilla Stefan: Enda LSS handläggaren i kommunen. Han finns aldrig anträffbar, hör aldrig av sig som utlovat och säger att han inte fått något intyg trots att det är skickat för flera v sen från sjukhuset. Han kan inte boka in en tid förrän han fått det säger han. Nähä..o om han nu inte skulle fått intyget så kan man väl ändå boka in en tid??!! Eller tror han att vi hittar på eller vill han bara rent ut sagt jävlas?! För han har även fått samtal från sjukhuset om hur viktigt det är att vi får hjälpen SNARAST!!!!!!!!! Men Jesper åkte ner till kommunen igår och fick följa med in och se när sekreteraren lade intyget på Stefans skrivbord så attans om han inte ser till att sätta fart nu.
Nä fy fabian för personer som sitter och arbetar på fel plats.

Inatt blev det sammanlagt 1 timmes sömn kanske...3:e natten i rad nu och mina reserver börjar verkligen ta slut. Såååå trött! Innan har jag iallafall fått sova i snitt 3 timmar per natt.

Distriktläkare från VC var här hemma igår för att träffa Wilda. Hon undrade om jag inte kunde gå och lägga mig på dagen för att sova??!! Det trots att jag precis talat om att EN person måste sitta hos Wilda HEEELA tiden och ytterligare EN person måste HEEELA tiden vara närvarande när hon får sina attacker. Utöver detta har vi 2 småbarn hemma som ska sysselsättas och tas om hand. Sen en dotter med anorexia som ska ha 6 mål mat om dagen under övervakning och kamperna kring måltiderna. 2 barn till som ska hämtas o lämnas i skola o på aktiviteter. Mat ska handlas, lagas...det ska diskas, tvättas, städas, göra läxor.......fortsättning följer.....
Och detta ska jag och min man göra SJÄLVA!!!!!!!

Så kanske ska sätta in en annons: HEMHJÄLP SÖKES!!!!!!!!!!!

Nä nu måste jag gå och lugna ner mig och mysa med Wilda.

Kramisar till alla underbara som stöttar.

Nilla

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Pernilla. jaa d dära problemet med LSS handläggare o den biten är nog en sjuka som går genom de flesta kommuner...har jobbat inom handikappomsorgen i snart 10 år och vi kämpar fortfarande för grabbarnas rättigheter..jag hoppas verkligen ni får hjälp snarast..håller tummar o tår...är inne o läser er fina blogg då och då...skickar telepatsikt över styrka... Kram christel

Felicia sa...

Ojojoj... Du verkar inte vara på bra humör:) hoppas du får sova mer inatt...
Men jag håller med. G och S verkar lite konstiga :s

Linda sa...

men kära nån...önskarså jag kunde hjälpa till på något vis vara till någon avlasting..Har vi bara bott närmanre varann..
Vart på avstånd från kristianstad bor ni??
Vill så gärna hjälpa er.
massa kramar linda

Madelene sa...

Känner igen det där med lite halvkonstig personal i kommunen...

Kan ni inte komma upp till oss i helgen eller nåt? Eftersom vi snabbt och relativt lätt fått assistanstimmar från FK är jag inte jätteinsatt i LASS och LSS men vi kunde gått igenom vår ansökan och kanske kan jag vara till lite hjälp. Även när alla papper kommit in tar det tid och sen ska man hitta personal som tar några veckor det.

Förstår ni är totalt slutkörda. För mig var det bara så att en dag tog orken slut och jag fick panik över att behöva ta 7 nätter i veckan.

Cilla och Henka sa...

Typiskt kommunal byråkrati! Man ska köra helt slut på sig innan man får hjälp och vem ska då ta hand om din familj och vad kostar inte det..? Det är som att vada i havregrynsgröt när man försöker göra något.

Jag gör som christel... sänder styrka i mina tankar.