fredag 24 september 2010

Inte ta på sig mer än man klarar.

Tänk om dygnet kunde ha fler timmar. Vet inte varför jag tog på mig att börja sy mössor??!!! Eler jo jag vet ju varför. Vill ju att min prinsessa ska få den säng hon förtjänar. Men var ändå för optimistisk och tog uppenbarligen mig vatten över huvudet.
De flesta mössorna är skickade...men har några kvar. De skulle varit skickade för längesen men då händer det alltid något. Wilda blir sjuk, eller hennes syskon, eller hennes assar....sömnbrist.....Ber jättemycket om ursäkt till alla er som väntar och väntat. Jag har verkligen försökt så gott jag kan. Jag har inte glömt....det har bara inte gått som jag önskat.
Fick mail idag från en tjej som beställt mössor. Hon kallade mig lögnare och tyckte det var för jävligt att jag inte hunnit sy och skicka mössorna. Jag blev jätteledsen...verkligen. För jag har sletit mitt hår, jobbar, kämpar och gör verkligen allt jag kan och orkar och mer därtill .
Gråter floder emellanåt....för jag är helt slut. Och mailet tog verkligen musten ur mig helt.

Kommer INTE ta fler beställningar. Kommer att sy när jag har tid och lägger då ut de mössorna till försäljning istället. På det viset har jag ingen press på mig och ingen behöver vänta på sin beställning.

Nu börjar en tjej sin bredvidgång så måste ta hand om det.

Kram

4 kommentarer:

carro sa...

tråkigt när folk inte förstår att man inte e mer än människa och inte kan göra mer än så...

mathias sa...

Vad gäller ditt inläg om assistansersättning (LSS) så är det ju brukarens behov man utgår ifrån.
För små barn görs ytterligare bedömnningar, och för att få dubbelassistans krävs mycket svåra omständiheter.
Allt detta känner jag till.
Självklart tar Fk även hänsyn till omständiheter kring barnet, och i ert fall kan det ses som styrkt att ha många ass. timmar, med tanke på Wildas alla syskon.
Men då kanske du har glömt att berätta att tre av dina hemmavarande barn, kan vara hos sin pappa varannan helg.
Utifrån det kan bedömningen göras annorlunda.
Jag berättar på måndag för försäkrinskassan att jag finns, ifall de inte skulle känna till det.
Tror det kan spela roll vid bedömmning av ass timmar ert fall, ja.

Madelene sa...

Mathias, allvarligt, är du på riktigt???

Att få dubbel assistans krävs naturligtvis mycket svåra omständigheter. Men vad kallar du Wildas fall?

Varannan helg... wohoo... vilken avlastning för dem....

Tycker du ska ringa FK så du kan få ro i själen och ägna dig åt dina barn istället för att hitta på jäkelskap för en familj som redan har det jobbigt. Det kan jag garantera dig att de har om det får dig att må bättre. Jag lever själv i samma sits.

Förlåt Nilla, men jag var bara tvungen att skriva. Människan är ju fan inte sann... kram på er!

Anonym sa...

asså den hära mathias är han riktigt frisk eller har han inget eget liv ??? vad är det han inte förstår detta gäller WILDAS behov inte hans dj....a hjärnspöke dom kan han väl släppa ut i sin egen blogg för han har ju bevisligen inte förstått något av vad ni går igenom och verkligen inte vad assistenterna är till för ...... hua vad arg man kan bli .... förlåt men jag skulle inte skriva här egentligen för detta är en fin blogg för Wilda men jag blir så himla ARG på honom att han inte ger upp någon gång kram på er alla