lördag 20 februari 2010

Okänsliga hyresvärd!

Vi är en familj med 7 barn-varav en med Trisomi 13 och en med anorexia med övervakning. Kan säga att det är ganska tufft och tidskrävande och psykiskt o fysiskt påfrestande. Nu har barnen dessutom sportlov så dem är ju hemma på heltid. Snö har vi i massor och vi är fullt medvetna om att snön på uterumstaket behöver bort för att taket inte ska förstöras. 2 dm snö har det kommit inatt. Men vad fan...kan man få hinna äta frukost innan hyresvärden knackar på dörren o ber oss ta bort snön. Han vet vilken situation vi är i . FÖr fan- Ta bort den jävla snön själv då.

Wilda har larmat mycket senaste dygnet. Dålig syresättning o låg puls. Känns jättejobbigt. Vill inte att hon lämnar oss än. Jag är inte redo. Men blir man någonsin det? Vem kan förbereda sig emotionellt på att ens barn ska dö? ENa stunden har det känts som om Wilda är stark o hoppats att hon kanske är en av dem som kommer att överleva ett tag. Andra stunden har vi kollat på gravstenar och planerat begravningen. Man går som i en bubbla. Känns som om man vandrar utanför sin kropp. Detta är inte verkligt. Detta händer inte oss. Inte vår lilla Ängel. Varför kan hon inte trotsa vetenskapen? FÖrstår inte. Kan inte släppa dig min älskade lilla prinsessa. Detta är för mycket.............

5 kommentarer:

Madelene sa...

Nej, redo blir man aldrig. Känner så väl igen mig i det du skriver. Man tror och hoppas de är starka men samtidigt letar man vackra dikter att ha i dödsannonsen... Hoppas hoppas Wilda piggnar till för visst kan även hon ha styrkan att orka leva.

Idag letar jag inga dikter däremot lever vi fortfarande som i en bubbla. Livet pågår därute men här står det stilla...

kramar Madde

jonna sa...

Åh, fina ni! Jag tänker så mycket på er. Håller tummarna för er fina prinsessa! Många kramar!

Monica sa...

Ni finns i mina tankar fast vi inte alls känner varann. Hon är så söt eran kämpe och jag hoppas hon blir starkare!

STOR styrkekram från Monica i Finland

Anonym sa...

Hej Pernilla m.fam!

Tycker ni är helt otroligt enastående.
Tänker mycket på er.

Kramar till er
Maggan

Elin sa...

Vilken hyresvärd... grrrrrr....

Förstår att känslorna verkligen åker berg-och dalbana. Från hopp till förtvivlan på några sekunder.

Tänker på er. Kram!