fredag 9 april 2010

Wilda med familj.....


Det är vad denna bloggen handlar om. Här skriver vi om allt som händer kring Wilda. Om hennes utveckling, framsteg, sjukdomar,mediciner, försäkringskassan, assistenter m.m. Vi skriver även om det som händer kring Wilda. Om hennes syskon och hur dem mår i allt och helt enkelt om vår vardag.

Vår blogg är inte till för att hänga ut någon, såra någon, reta någon eller hämnas på någon. Allt jag skriver skriver jag med glädje, sorg och med stor respekt för alla som läser den. Och med stor respekt för mina barn och nära och kära.

Vill inte prata eller skriva om livet som varit utan lever och skriver för dagen och framtiden. Det som varit är privat och inget jag vill eller är intresserad av att skriva. Har inte den tiden, lusten eller orken att lägga på det.

Slutdiskuterat!

Idag har vi varit iväg och handlat kläder till 2 av killarna som börjar ny skola på måndag :-) Wilda var lite orolig mest hela tiden och är lite förskyld så fick suga henne ett flertal gånger.
I kassan frågar tjejen vad det är för fel på lillan. Hon är sjuk svarar jag...."vad är det då"?...avskyr verkligen den frågan. Inte för min egen del för jag ser ju trots allt att folk hellre frågar än bara stirrar när vi kommer med hela sjukhusutrustningen, utan för att när jag berättat så känner sig ALLTID personen som frågat sig så otroligt dum och blir helt stum...Har inte kommit på något bra sätt att tackla deras re4aktioner än.

Iallafall hade vi en ganska mysig liten utflykt och fick shoppat det vi skulle.

Ha en mysig helg!

Nilla

2 kommentarer:

jonna sa...

En spontan tanke... Kanske om du berättar det du skrev här, för den som frågar. Att du uppskattar frågan och tycker den är bättre än tyst stirrande. Kanske det skulle göra det "lättare"?! :) Somsagt, bara en liten tanke. Hoppas ni får en mysig helg! kram

Cilla och Henka sa...

Råkade trilla in här via sysidan och kände att jag bara måste skriva något, nu är problemet att jag inte kan komma på något bra/tankfullt/filosofisk/intelligent att skriva så det får bli en ryggdunk och ett "you go girl".