tisdag 11 maj 2010

Iktorivil



Nu har vi börjat med Iktorivil mot Wildas kramper. Hoppas hoppas att det kommer att hjälpa. Känns pyttigt att ge en droppe bara men det ska ju trappas upp och om sådär 11 dagar så ska hon få 2 droppar x 3.

Idag har vi varit på bvc o vägt lillan. 3880 g vägde hon. Inte fy skam med tanke på att hon varit sjuk de senaste veckorna. Hon har nog dragit på sig en infektion i luftrören oxå. Det är vi fler i familjen som har. Hennes andning är väsande och hennes syresättning inte den bästa. Så nu får hon mer syrgas och inhaleras vid behov med airomir.

Längtar tills Dr Leif e tillbaka från semestern så jag kan tjata mig till undersökning av Wildas tarmar och  lite annat. Vi kan bara sätta sond i ena näsborren. Sätter vi i andra så verkar det som att sonden kommer helt galet och Wilda blir alldeles blå och kan inte andas. Gissar att orsaken är densamme som anledningen till att hon bara kan syresätta sig om hon ligger på ena sidan. Men den orsaken vill jag ju veta vad är. Hennes tarmfunktion är även den katastrofal. Man får både fisa och bajsa åt henne. Tarmsond räcker inte alltid längre utan jag måste använda mitt lillfinger. Måste ju finnas annan hjälp att ge henne då detta tar flera timmar om dagen att hjälpa henne med.


Kläderna från Jennifer (Naima`s Design) kom i förra v. Har inte hunnit blogga om det bara. Men dem är precis så fina som väntat. Tack så mycket Jennifer. Kommer att beställa igen ;-)


Kramis på er alla

2 kommentarer:

Madelene sa...

visst känns den där droppen lite, men den hjälper! Nu står Love på 3-2-3 droppar. När vi höjde från 1 droppe till 2 så trodde sambon att det var d-droppar och gav 5 STYCKEN, vilken mardröm. Love var helt däckad, en lördag kväll. Men bara att ringa hem till hans läkare som i sin tur ringde den förra HABläkaren... Men det var lugnt, vi behövde inte åka in men gott sov han i flera timmar.

Hoppas ni får tid snart till att kolla tarmarna, så jobbigt hon har det. Och ni med såklart. Det är inget problemfritt liv de får våra små trisomibarn. lilla Wilda, kramperna på allt annat var ju verkligen inte vad hon behövde. Håller tummarna för att iktorivilen fungerar bra på henne med!!

Nu går det scharlakansfeber på storebrors dagis men hoppas vi klarar oss här. Lördagen den 12 juni ska vi till Astrid Lindgrens värld annars har vi inget planerat direkt på helgerna framöver. Känner ni att ni kan komma hit eller vi ska köra ner till er? Oss spelar det ingen roll, men kan kanske vara kul att se Loves hjälpmedel. Vi kan väl boka en helg så länge och är alla friska då så kör vi :) Så säg en dag det passar er!!

Ha det gott så länge.

Carina Olsson sa...

Om jag kunde skulle jag skicka all världens expertis o all hjälp som fanns att få.Men jag kan bara skicka mina varmaste kramar till er fantastiska människor.Jag har själv en svårt handikappad son o vet hur kämpigt det är vissa stunder.Att hela tiden bråka sig till läkarundersökningar som skulle vara självklara om "friska" barn hade samma symtom o besvär.Tappa inte sugen utan kämpa på för er underbara dotter!KRAMAR från Carina.