lördag 12 juni 2010

Många läsare

Verkligen jättekul att såååå måååånga följer bloggen. Så många som vill se hur dagen varit för lilla WIlda. Vissa som varje dag oroar sig för om det är Idag som det händer. Det finns vissa som är inne och kollar om vi skrivit minst 10 ggr per dygn. Ja, vi kan ju se vilka som är inne. Var dem bor osv. En del verkar vara så intresserade att de tydligen lever för att följa lilla Wilda. Så hon påverkar ju många på olika vis.
Idag är en lugn dag. Vi har försökt städa undan en del. Inhandlat lördagsgodis och kvällsmys. Jag har bakat kladdkaka. Det ska vi mysa med till någon film ikväll tillsammans med jordgubbar och grädde. Mums!
Wilda har fått bada.Blivit oljemasserad. Vilket hon inte tyckte var så roligt idag. Sen har hon fått träna. Massor med mys blir det oxå såklart. Hon är verkligen jätteduktig och blir bara starkare för varje dag.
Synd dock på det otroligt tråkiga vädret. Wilda älskar att vara ute så får väl försöka se till att vi kommer ut och kan sitta på altanen iallafall.

Har funderat mycket kring det många frågar. Om jag inte ska skriva en bok: Jo, det kommer jag nog att göra. Känns som att jag MÅSTE. För att kunna få ur mig allt. Lite som terapi.Mycket för att bearbeta.

Sen en annan kul nyhet. Mamman till en kille med samma diagnos som Wilda har hört av sig. Hennes son blev 21/22 år. Det är mycket ovanligt och jag vill så gärna veta hur det var att leva med honom. Vilka symtom och problem han hade och hur hans symtom behandlades. Beklagar verkligen att Gun förlorat sin son men gläds otroligt mycket över den tid de fick med honom. Har inte ens ett namn på honom än. Fy vad dåligt av mig. Men hoppas att inte Gun tar illa vid sig.
Hon ska iallafall höra av sig i veckan så kanske vi kan träffas och jag kan få se bilder på hennes son samt höra hennes historia. Vem kan mer än henne om denna diagnos? Inte många.

Nu ska det busas med barn.
Kram
/Nilla

5 kommentarer:

sofie sa...

Hej.
Det kändes ju lite pinsamt att ni kan se hur många ggr man kikar in på sidan.. men eftersom jag är som jag är så måste jag ju förklara mig.
Följer er kamp i livet med mycket medkänsla, kan inte ens försöka förstå hur ni har det. Och vilka känslor ni bär på och tankarna och oron.. nä det går bara inte! Hade jag kunnat hjälpa er på något sätt så utan tvekan så hade jag gjort det.
Är själv en 28årig mammma till 4 barn, 4 friska barn. Det kan vara helt otroligt hög ljudnivå och massa bråk här.. och stunder då man känner all ork och tålamodet tryta. Jag blir hel impad av ert kämpande, tålamod, krigandet med FK och sjukhus ni gör ALLT ni kan för era barns bästa.
Knäppt att man kan känna så mycket för en familj som man aldrig har träffat, men det gör jag verkligen!!
Tänker på er varje dag!
Kram Sofie

Wildas mamma sa...

Sofie: Ha ha...Vi sitter inte och tittar hur många ggr alla läsare är inne. Eftersom det är otroligt måååånga som läser och följer bloggen är det omöjligt att ha koll på. Det var mest till de som har ont öga till den uppmärksamhet Wilda får som vi har koll på. De som skriver elaka kommentarer.Vissa är (tro det eller ej) avundsjuka på att Wilda med familj får så mycket uppmärksamhet och empati. Så du har absolut inget att förklara och ska absolut inte tycka det är pinsamt. Bara roligt att du vill följa med oss i vår vardag. Antar att vi stärker dig i er ;-)
Kram

Maria sa...

FÖljer eran blogg dagligen, jag har själv en son med en ovanlig avvikelse.
Wilda är verkligen riktigt stark :)

Anonym sa...

Jag brukar titta in varje dag för att jag tycker Wilda är en otroligt fascinerande liten tjej. Och inte för att ja har några onda baktankar, trot eller ej =)

Louise

Madelene sa...

Hahaha, flabbade när jag läste inlägget, såååå träffad... Nu när Daniel jobbat natt har vi haft datorn där nere och då kikas det in på sidan ett antal gånger för att kolla uppdatering. Nu är det förmiddags vecka och då orkar man inte springa upp och kolla så ofta...
Ha de!!!!