söndag 13 juni 2010

Ny vecka = Nya uppgifter och evigt kämpande

Japp...Nu blir det nya tag. Wilda vs Försäkringskassan,  Wilda vs Hjälpmedelcentralen.
Vi har bestämt oss för att maila HC varje dag tills dem hör av sig. För tro det eller ej men trots telefonmeddelande och mail så har dem fortfarande inte hört av sig. Men skam den som ger sig.....
Försäkringskassan ska ha några nya läkarintyg samt utförligare uppgifter kring merarbetet med Wilda.

Jesper ger sig iväg kl 06.15 imorgon för att bege sig till Vimmerby för att hämta vår nya buss. Så ensam blir jag med alla barn. Krävs planering och krafter för att klara av det. Camilla kommer och assisterar kl 10.00 med sin dotter. Men eftersom vi behöver vara två på Wilda så kan man med enkel matematik räkna ut att det blir tufft. Men som den SuperWoman jag är så klarar jag ALLT ;-P

Just det! Sjukgymnasten kommer oxå hit imorgon. Ska prata om hur vi ska hjälpa Wilda att utvecklas. Hur vi ska stimulera hennes fungerande sinnen. Ska bli spännande. Lika spännande blir det att se vad Engla hittar på för bus under tiden. Så fort hon inte får 100% uppmärksamhet ska hon tex gå ut och hämta posten...inte så farligt kanske. Men hon gör det helst naken enbart med gummistövlar på sig. Inte lika roligt. Så nu har vi fått haspa alla dörrar så hon inte ska smita ut. Sen kan hon ju få för sig att hon är smutsig och behöver bada. Då går man in i badrummet och häller ut en flaska tvål i badkaret och sätter på vattnet. Om det inte är det lilla Donnan är sugen på kan man ju antingen borsta tänderna eller rengöra toalettstolen. Eller sminka sig..eller....Ja..listan kan göras lång.
Om hon är på riktigt bushumör så micrar hon mobiltelefoner....JÄÄÄÄÄTTESPÄNNANDE!

Inte ska man sitta o lata sig inte och det gör man absolut inte i vårt hem.
Mat ska oxå lagas. Det ska vara frukost kl 08.00, mellanmål kl 10.00, varm lunch kl 12.00, mellanmål kl 15.00, varm middag kl 18.00, kvällsmål kl 20.00. Bara detta är ett heltidsarbete..ha ha

Sen alla som blev oroliga över att vi kunde se var ni läsare kom från. Ha ha...vi sitter inte och kollar er. Det var mest information till en del kontakter från mitt förflutna som inte har här och göra egentligen och med onda avsikter. Vill bara att de ska veta att deras ip sparas så kanske dem slutar skriva elaka kommentarer.

Nu ska det bli mys med Wilda o syskonen. Prinsen o Jag ska vi titta på :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, hittade er blogg för ett tag sedan och prenumerera numera på den. Måste säga att ni är fantastiska människor och jag beundrar er kamp för er lilla dotter.

Är det okej om jag ställer en fråga angående Wildas födelse? Hur kommer det sig att hon kom i v 36? Var hon på väg ut då eller såg man att hon mådde dåligt? Eller mådde du dåligt?

Hoppas ni får ihop morgondagen.

//Malin

Fia sa...

Åh ni har en liten vildbasing ni också? Min trea är precis som du beskriver Engla och att då lägga till Wilda i ekvationen!!! Jag tänker inte säga att jag är imponerad över orken för både du och jag vet att man inte har ngt annat val än att just orka men jag skickar massa styrkekramar till er och vi tänker på er!
Känner så väl igen mig i er kamp mot myndigheter trots att min flicka har ett i jämförelse banalt syndrom.
Massor av styrkekramar!

Tess sa...

Hej!

Har följt er blogg ett litet tag men aldrig kommenterat förut.

Jag beundrar er som klarar av allt ni har runt er och aldrig ger upp att kämpa för er Wilda och era andra barn.

När man läser er blogg så får man verkligen perspektiv på saker och ting. Saker som kan verka som stora och jobbiga problem i min värld förvandlas helt plötsligt till små fjuttiga problem.

Jag påminns om hur lyckligt lottad jag är och jag hoppas och önskar att ni ska få den hjälp som ni behöver! Tills dess; Många styrkekramar till er!