måndag 14 juni 2010

Micro, mobiltelefon, jordglob och en bärbar dator

Det är vad som förstörts här sedan i lördags....Micron inköpt i oktober, mobil som Nicholas fick i julklapp, bärbar dator som vi bara väntat på ska haverera. Men där finns alla bilder och filmer på Wilda...Så finns det någon vänlig själ som kan eller känner någon som kan hjälpa oss att få ut våra bilder? En kompis till Jesper hade fått betala 10 papp för det och dem pengarna har inte vi.
Jordgloben var Wildas favvoleksak som ni sett. Så en sådan måste vi införskaffa oss en ny.

Men vi har ju en ny buss iallafall :/

Iallafall så har vi nu ingen dator. Får se när vi får råd att köpa en. Kommer därför bli lite glest med inlägg här på bloggen så ni vet varför. Är det någon vänlig människa som har en dator till övers som inte behövs så tar vi såklart tacksamt emot den oxå ;-P

Idag har Wilda krampat en del...Ännu flera Nya kramper som man ska lära känna. Usch o fy säger jag bara. Sedan skulle det sättas ny sond. Inget som Wilda tyckte var roligt så blev totalstopp och spasmer i luftvägarna vilket resulterade i puls o saturationfall med kräkningar o aspiration som följd. Då gällde det att vara lugn o bestämd o snabb i sina handlingar. Byta sugslang o ner i luftvägarna för att suga slem och kräk. Hjärtat i halsgropen hade jag men i nödsituationer handlar man bara och utgången blev bra. Wilda somna lugnt och tungt efter den hemska upplevelsen.

Nu ska det bli mys med barnen innan sängdags.

kram alla

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tårarna trillar när jag läser och tittar på bilderna på Wilda. Min son hette Johan och blev 22 år. Skall bara samla mig lite sedan skall jag höra av mig till er och berätta om Johan och hjälpa er med det jag kan.
Gun

Anonym sa...

Godmårgon Pernilla! Har funderad o funderad o därför ställer jag frågan till dig-vill du att jag kontaktar Aftonbladet, TV4 o Jan Josefsson? Du får överväga noga därför att om Er sak slår genom massmedia, blir sjukvården, kommunen o försäkringkassan granskad av media. Och det i sin tur kan försvåra er kontakter med de myndigheterna på framtiden. Det inte säkert jag får den genom heller, men får inte mer än ett nej. Jag tycker att alla dörrar borde ryckas. Har ni tänkt på de olika fonder som ni kan söka pengar för er själv, inte till Wildas fond??? Har Wilda en egen läkare? Han/hon kan också hjlpa i eran sak.
Tänk på saker o hör av dig.
e-post adress:
anneliv14@hotmail.com

Annica sa...

Hej på er! Min man erbjuder sig att kolla eran dator. Han har gjort detta förut och har lyckats få tillbaka viktiga saker.......och det kostar inga "10 papp".
Hör av er på min mejl om ni är intresserade av detta.
annica.havasi@bredband.net
Har "pratat" med er flera gånger tidigare så ni känner väl igen mitt namn vi detta laget.
Ha det gott och krama Wilda.
Kram Annica!

Anonym sa...

Hejsan. Jag brukar kika in lite då och då för att läsa om Wilda. Jag beundrar er.

Anna sa...

Hej!
Ryser i hela kroppen och vet egentligen inte vad jag ska skriva. Den 8/2 -10 födde jag en dotter via akut ks, Molly var tillväxthämmad och fick diagnosen Downs Syndrom. Oj vilket chock, vi var inte alls beredd, men vi fick ett speciellt barn. Men framförallt, hon är vår. Vår älskade lilla Molly. Kommer att följa din blogg, du inspirerar mig, och även fast våra små har olika diagnoser, så får vi kämpa lite mer än andra, och ni får kämpa mycket mer än oss. Tycker bara att det är synd att folk inte förstår att oavsätt våra barns sjukdommar, så älskar vi dem lika mycket som våra andra barn. Håller mig dig om att folk är himla egoistiska.

Sköt om er! /Anna

Anonym sa...

Hej!
Det var länge sedan jag var inne. Har inte tillgång till internet norröver i skogen.
Vad STOR Wilda blivit!! Det syns verkligen hur hon växer.

Men va´surt med denna "omsättning" på elektroniken... tråkiga extra utgifter. Lars har en sliten mobil över som ni kan få.
STORA KRAMAR från Helen

Therese Wahlström sa...

Jag blir alldeles tagen över att läsa hur ni har det med lilla Wilda, det är häpnadsväckande och sorgligt på samma gång, man vill ju bara sina barns bästa och att de ska få må bra! Inte vill man behöva "rädda" dem från döden flera gånger om. Jag beundrar er otroligt mycket och ni gör ett fantastiskt arbete, Wilda fick allt de bästa föräldrarna hon kunde få som kämpar så för henne och hennes syskon!! :)

Stor kram till er alla!

Viveca sa...

Har själv varit med om datorhaveri och alla bilder på vår lilla dotter var kvar i datorn!!! Trots hjälp från en datorkunnig kille lyckades han bara rädda några bilder. Nu har vi väntat ett år på att få råd att lämna in den och har precis skickat iväg den för analys och ev. åtgärder. Men som du skriver kostar det en massa... Vi räknar med upp till 10000 kr... om de ens lyckas rädda bilderna... Suck!!!

Kikar in här på bloggen ofta och tänker på er, men kan inte sätta ord på alla känslor jag får av det du skriver... Wilda har de bästa föräldrarna hon kan ha. Det är jag helt säker på! Kram!