torsdag 8 juli 2010

Beslut från föräkringskassan!

Nu har vi fått beslutet. Vi begärde dubbel assistans dygnet runt. Vi trodde aldrig vi skulle få igenom det. Men vi fick det. De förstod verkligen vilka behov Wilda har och att hon behöver enormt mycket hjälp samt ständig övervakning.

Vi är såååååå glada. Tänk att vi kan ha turen med oss när det gäller de viktigaste sakerna iallafall.

Nu ska vi bara leta fram ca 10 assistenter....som ska vara bra och rätta för Wilda och vår familj. Inte det lättaste. Känner någon sig träffad så hör gärna av er.

Nu ska vi snart på läkarbesök i Hbg.

Uppdaterar ikväll.

Kramisar

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh så underbart härliga nyheter .. Gläds med er alla :) Många goa kramar från mig .. synd att man bor i västergötland.. skulle sökt som personlig assistent annars och fått lära känna Wilda på riktigt :) Lycka till med "letandet" av assistenter nu!!!

Tess sa...

Grattis!
Vad skönt att ni får den hjälp som ni behöver med det.

Håller nu tummarena för att ni hittar de assistenter som ni vill ha.

Ha en fortsatt skön sommar!

Anonym sa...

oohh underbart att läsa!!! Hoppas nu ni finner era assistent.. Säg till när ansökan ligger ute:)

Anonym sa...

Gläds med er.Vad skönt att få hjälp,desto mera orkar ni finnas tills hand för hela familjen.
Hoppas nu ni finner riktigt bra hjälp,så Wilda får det bästa.

Många varma tankar önskar jag er alla.
Kram Gunilla.

Annica sa...

Jag har ju redan erbjudit mig att jobba eftersom jag har stor erfarenhet av svårt sjuka barn men jag ska börja läsa till hösten och därför ville ni inte att jag skulle vara så kort tid. Skulle det ändå krisa så hör av er så kan jag hoppa in så länge. Helst nätter eftersom jag har en bit att åka....bor i Vejbystrand så det är bättre med långa pass. Var anställd hos MAX assistans i Ängelsbäck innan pojken jag var hos gick bort, om ni skulle vilja "kolla upp" mig.Kram Annica!

jonna sa...

Vad glad jag blir för er skull! Stort grattis! :) kram

Anonym sa...

ååååh va underbara nyheter!!! Hade Jag bott nära er hade jag sökt på en gång!! Jobbat som ass i 8 år med samma brukare! Ett underbart jobb!! Hoppas hoppas att du finner dom rätta för er och speciellt för eran underbara lila prinsessa!!! Ska be för er!!!! många kramar!

Anonym sa...

Hej, har följt er blogg ett tag och den ärverkligen rörande.
Skönt att se att det finns positiva saker via FK då man ofta hör negativt om dem...

Vad krävs för att bli personlig assistent? När får dem börja tjänsten? Och var är det ni bor?

Sussanne sa...

Just suttit och läst igenom er blogg och det är som ni skriver någonstans att hon har valt er för att ni är de som orkar ta hand om henne och ger henne och alla era barn just det de behöver.

Har arbetat som assistent i 6 år med en tjej på 22 (ej samma sjukdom) som nu har funnit sin plats bland änglarna.

Ni ska nu börja er resa med assistenter och jag önskar och ber att ni ska få finna de bästa som kommer orka stå vid er sida så länge de behövs.

Att som assistent få vara med på denna resa är något som jag aldrig skulle vilja byta ut, trots den smärta jag nu känner är jag så glad för allt vad tjejen har gett mig i mod, styrka och kärlek.

Lycka till
sussanne@bubblan.info

Anonym sa...

Hur har ni det i sommarvärmen,
hoppas prinsessan mår bra och att det fixar sig med assistenter.
kramar från Veronica

Jenny Viklund sa...

Vad glad jag blir för eran skull=) Hoppas att ni får dom bästa av dom bästa personliga assistent grupperna. Hade jag bott närmare er så har jag inte tvekat i att söka men jag bor i Jämtland och det är ju en bit bort ifrån er. Min har ju själv en cp-skadad pojke min bonus son =)som har personliga assistenter och dom har vi fått handplocka själv och dom är det bästa assistenter vi nånsin ha kunnat fått till våran Sebastian. Jag har själv jobbat som personlig assistent till och från i snart 10 år med barn som har nån form av funktionshinder och det är en av dom bästa jobb jag har haft. Jag håller tummarna för att allt går fort och smidigt för er med persass ansökningarna så ni får en chans att börja vara mamma och pappa ordentligt fullt ut och bara bry er om lilla sötnos och njuta av henne=) Ha det gott och lycka till i framtiden=) Kramar i massor från Jenny Viklund i Strömsund Jämtland