torsdag 22 juli 2010

Storebror hemma igen...:-D

Igår morse ringde Wildas storebror...."Jag kommer hem om en timme". Så skönt för hela familjen. Så när Millekillen kommit åkte vi iväg till Bup och sen Engelholmsglass. Vilken besvikelse! Men vi köpte med oss glass i stora lass hem.

Wilda är sjuk. Jätteförkyld och mycket hosta. Inte alls kul. Ska ringa in till barnmottagningen och höra om det inte finns någon hostmedicin att ge henne. Synd att hon blev sjuk nu när hon äntligen blivit piggare iom att vi minskat iktorivilen.

Idag kommer några gubbar från kommunen hit och ska räkna på vad bostadsanpassningen kan kosta. Ska bli spännande....har ju en del frågor oxå så får se.
Just det! Fick även veta att parkeringstillståndet kommer nästa vecka så då kan vi äntligen parkera på handikapparkeringarna. Sköööööööööööönt!

Idag händer inget särskilt. Jag själv är sjuk så orkar nog inte göra så mycket men ska försöka städa och baka till Nicholas kalas i helgen Sen har jag lovat killarna att vi ska spela ikväll. Tänk så överlyckliga dem blir för det lilla nu. Så är det när man får andra perspektiv i livet. Det "enda" vi kan ge våra barn i den situation vi lever i är tid, närhet och att se och lyssna på dem. Har vi tid och möjlighet att spela, skjuta luftgevär eller åka iväg och bada så är det en bonus som uppskattas högt.
Tänk vad Wilda lär oss alla.......Troligen för att man sakta börjat "glömma" vad som är viktigast.
Det är inte prylar, märkeskläder eller några pengar i världen. Fast även vi vill ju ge våra barn saker. Men det är inte prio 1.

Kramis alla......Hörs nog ikväll så jag kan sätta in de bilder jag skulle satt in igår :S. Ni får hålla er tillgodo med en bild från vårt bröllop. ca 6 v innan lilla Engla tittade ut. Det var en underbar dag.

1 kommentar:

carro sa...

såg att wilda hade hosta... jag kan rekomendera bambek de får vår son när han har hosta... han har även astma så de var därför dom gav honom bambek för de vidgar luftrören.... tyvärr finns den bara i tablett form men jag krossar till min son på 8 månader och har gjort de en månad jag tycker de hjälper jätte mycket