torsdag 12 augusti 2010

Nu har vi köpt barnvagn åt lillan

Behövde ju såklart en sittvagn åt lillan.Så idag for vi iväg för att prova ut en som är lämplig..........Vi valde en Stokke Xplory. Tjejen på babyland var jättetrevlig och hjälpsam. Hon skulle ringa till Stokke för att beställa vagnen vi valde. Då fick hon till svar i luren att Babylands huvudkontor bestämt att dem inte fick köpa in fler stokkevagnar.
-Nähä.....så de två vagnar dem hade i butiken var det dem kunde erbjuda. Fanns inga fler att tillgå.
Så vi började förhandla...slutade med att en vagn med en massa extra tillbehör värt 13200 sek prutades ner till 4100 sek. Det tyckte vi var en mycket bra affär ;-)

I övrigt så går väl allt som vanligt....upp och ner.
Börjar falla tillbaka lite på den jobbiga vägen. Den väg där känslorna spelar en ett spratt. Sliter i en. Smärtan jag känner när tankarna på den där hemska dagen som en dag ska komma är outhärdlig.Oförklarbar.....Känns som att jag tappar andan. Slutar andas. Som om jag håller på att drunkna samtidigt som en kniv är stucken rakt in i mitt hjärta och sakta vrids om.
Hur ska jag gå vidare sen? Vad ska jag göra? Detta är ju mitt liv nu. Något vi vant oss vid. Vår vardag.
Låt mina tankar stanna vid just tankar...en mardröm som jag aldrig någonsin vill drömma igen.
Vill vara här i nuet. Leva timme för timme....

Jobbigt när man låter sina innersta tankar krypa upp till ytan. Man försöker trycka undan dem. Gömma dem långt långt inne.  Men ibland tror jag att det är bra att påminnas. Att inte ta för givet för att istället ta tillvara.....

Har även kommit på ett sätt att kanske få in pengar till den sjuksäng vi behöver till Wilda som är ganska dyr.
Jag sydde mycket kläder innan jag fick Wilda. Sålde till nära och kära samt lite på marknader etc. Så tänkte att jag faktiskt kan fortsätta med det. Det är något jag tycker är roligt och något som andra uppskattar och som kan hjälpa Wilda att få sin säng.

Så jag kommer att sy mössor med tillhörande halskrage i  stl nyfödd-8 år. 150 sek för varje set kommer jag att ta. (Frakt tillkommer) Beställning sker via mail. blomkal@spray.se. Här kan du se tygerna som finns att välja mellan: http://tygertillsalu.blogspot.com/

Hoppas ni vill hjälpa till !



Kramis

8 kommentarer:

Madelene sa...

Aldrig mer... Det är så definitivt. Tankar man vill hålla långt borta. Samtidigt som man inte får ta våra små för givet utan uppskatta varje dag vi får med dem.

Ses imorgon!!!! Ni hittar hit nu???

Wildas mamma sa...

Madde: Ja...usch o fy för alla dessa tankar. Vi kollar eniro. Hittar vi inte så ringer vi ;-)

20 år & Mamma! sa...

Hej! Gud vad roligt att höra att hon kämpar så :) Följer varje dag & håller tummarna för att allt ska gå bra :) & hur fina mössor & halsduk som helst jue :) Ska beställa :):) Skickar mejl till den mejl adressen :):) Kraam Elin (20år & Mamma)

Leif otterström sa...

Hejsan
Har ni kollat vad kyrkan kan hjälpa till med ?
Svenska kyrkan har fonder som brukar kunna hjälpa till med väldigt mycke.
Själv går jag alldrig till kyrkan men tycker ändå att dom gör ett fantastiskt jobb med sin verksamhet. Dom ställer inga krav på den som söker och det kostar ju inget att fråga
Hälsningar Leffa

Anonym sa...

Hej ! Har faktiskt hittat en fond som har nummer 1115 på google som man kan ansöka om om man bor i skånes län.Den är till för barn som behöver hjälpmedel.

Mvh Annika

Mia sa...

Ang. syrgas så finns det syrgaskoncentrator. Vi fick låna hem en från vårt sjukhus lungavdelning. Det är en maskin som gör syrgas av rumsluft. Den surrar på rätt bra, men det är jätteskönt att inte behöva släpa tunga tuber eller räkna ut hur länge det ska räcka.

Anonym sa...

Låt tankarna komma fram, du hjälper inte bara dig själv, du hjälper oss andra också samtidigt och låter oss få en glimt på ditt liv med Wilda o familjen. Och att din kretivitet smyger sig fram också, helt fantastiskt alltså. Det finns en kraftkälla hos oss alla men bara vissa är medveten om det o oftast visar det sig vid behov. Kan tänka mig köpa dina alster längre fram, då mina barnbarn fyller år o så, sen kommer jo Julen också.
Kramar Anneli

Natasja sa...

Hur lyckades ni pruta ner vagnen så mycket?
Var det på Babyland i Hbg?
Man kanske skulle åka dit och köpa den andra och säga att man vill ha de tillbehören ni köpte och vagn och allt för 4100 kr! :) Inte helt illa! Men så glad för er skull att ni fick den så billigt!

Kan du förklara det här med länkarna man ska trycka på för att sponsra Wilda? Jag är nog lite trög men jag har inte sett några länkar..

Hälsningar Natasja