söndag 15 augusti 2010

Down down down...

Idag är det en sådan dag då jag inte vill mer. Inte orkar mer...En dag då jag är totalt egocentrisk och enbart tänker på min egen smärta och mina känslor. Ska jag ha dåligt samvete för det? Kanske! Jag vet ärligt inte. Men IDAG kan jag inte gömma mig. Inte trycka undan alla dessa känslor som kokande bubblar över. Jag orkar inte, vill inte, kan inte....
Idag har många tankar snuddats vid. Fly, försvinna, bara lämna allt.På ett eller annat sätt.....Men inte så djupt. Bara precis så att jag kommer ihåg att tankarna kramat hårt i mitt inre. Men det finns ingen enkel väg ut. Ingen som jag vill gå.Ser vägen dela sig, och ju mer jag tänker ju fler vägar finns det att välja mellan. Men ingen av dem är ett alternativ. Jo föressten...den smalaste, krokigaste med flest hinder. Det är den vägen som jag måste ta. Det finns inga enkla utvägar. Måste ta den hårda. Ta mig igenom varenda hinder. Smärtsamt, plågsamt och utan någon återvändo.

Men idag vill jag bara försvinna....för en liten stund. För att bara tänka på mig själv. Få gråta ut, skrika.....Men faktum kvarstår att jag inte KAN. Det finns inget utrymme för MIG. För MINA kämslor. Jag måste vara stark. Andas in...andas ut......hur länge orkar man? Så länge man måste? Eller tills man ger upp?

Just nu har jag inga svar....

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men vännen då. Finns här för dig!! Bara hör av dig om du vill prata eller gråta ut... Många kraar till dig /Marie-Louise

Skalmans mamma sa...

KRAM! Vet att det inte finns något att skriva som hjälper dig. Men ni är fantastiska och Wilda är helt underbar. Att sörja är viktigt och att ta hand om sig själv, men det är inte lätt när man är mitt i och tid inte finns. Hoppas så att du har stöd av dina nära.
/Malin

Annica sa...

Vet inte vad jag skall säga. Finns inga direkta ord men jag önskar verkligen att jag kunde göra något. Kommer ikväll och tar hand om den lilla över natten så jag hoppas att du kan försöka koppla av en stund....fast jag förstår att det är svårt. Ses ikväll. KRAAAAAM!

Familjen Korb ♡ Tvåbarnsmamma sa...

Tack för din kommentar!
Har letar länge efter andra med barn med någon avvikelse eller likande på kromosom 13.
Känns fel att beklaga att din dotter har diagnosen då hon inte vore samma underbara barn utan diagnosen, men beklagar vad trisomi 13 innebär. :(
När vi fick veta om Minnas avvikelse googlade jag och vart så rädd då jag först fick upp om trisomi 13, ska i höst på träff på klinisk genetik för att få veta mer om hennes avvikelse, idag vet vi bara att hon har en avvikelse och att det med största sannolikhet är anledningen till hennes sena utveckling av tal, grov motorik, kräkningarna, sömnsvårigheterna o.s.v.

Ska försöka läsa mej ikapp i din blogg..

Många kramar till er familj

Familjen Korb ♡ Tvåbarnsmamma sa...

http://salkert.se/?s=kromosom+13&search=S%C3%B6k

Om du vill läsa mer om vår resa..

Anonym sa...

Styrkekramar....styrkekramar.....styrkekramar......finns inga ord för att trösta dig....försök....mera kan inte en människa göra.....
Anneli

Anonym sa...

Men älskade lilla vän jag finns också alltid här, jag är din mamma, ring när du vill vilken tid som helst på dygnet det vet du, många pussar så hörs vi i morgon.Mamma

Sofia du Hane sa...

Du skriver så fruktansvärt bra...känner med dig...men till och med det enda jag kan göra...dvs. hjälpa till med underhållning i form av lekkamrater till din stora barn verkar vara svårt att få till. Fan vi får ta tag i det nu när skolorna börjar. Kanske jag kan hämta era på skolan någon dag oxå?? KRAM