tisdag 17 augusti 2010

Sista natten med A

Sorgligt att säga det...men inatt är sista natten med ass A extra.  Önskar henne såklart Lycka till med sin utbildning. Men jag kan väl ärligt säga att jag hoppas att hon vantrivs....Nej. Det vore egoistiskt. Jag tycker du gör rätt i att göra något som du brinner för. Sen hoppas vi att du kommer och hälsar på när tillfälle ges!

Har idag även pratat med hab. Lilla Wilda ska få en resonansplatta samt "Lilla rummet". Jättespännande att få se lite hända nu för en gångs skull.Pratade även med Dr F angående Wildas kramper och muskelryckningar som börjar bli lite väl överväldigande. Hon skulle ta kontakt med en läkare i Göteborg och Karlshamn som har lite mer erfarenhet av barn med T13 och kramper.Hoppas  på svar senast fredag.Sen blir det väl medicinändringar igen.

I övrigt rullar allt på. Måste börja med möss o halskragstillverkningen till de som betalt in. Det blev måååååånga beställningar. Dock har inte så många betalat ännu. Det r tur....så slipper jag göra alla på en gång.

Har tänkt mycket på hur Wilda har förändrat mig. Jag känner mig som en helt annan människa. Jag är mer medveten, mer öppen. Tar inget för givet. Står inte och stampar och väntar eller hoppas på att saker bara ska hända. Ingen kan göra något åt mig....Har blivit tuffare och ger inte upp i första taget. Blivit mer medveten om vad som är viktigt. Har MINDRE dåligt samvete (tro det eller ej) Har fått se att min kärlek är tillräcklig och att det inte är barnen som kräver så mycket utan mitt samvete som gjort det. Jag ser och tar tillvara på de små stunder och tillfällen som ges för att jag ska kunna stanna upp för en sekund, ta ett extra andetag eller klappa mig på axeln och se mig i speglen och tala om för mig själv att jag är en bra människa ,en bra vän, en bra mamma. Jag är inte perfekt, men jag har gjort mitt bästa. INGEN kan begära något mer.Varken av sig själv eller andra.......

1 kommentar:

Annica sa...

Jag ska säga att jag också tycker att det är sorgligt att det är sista natten. Trivs så himla bra och tycker så mycket om er alla.....men jag kommer tillbaka ...var så säker. Mig blir ni inte av med så lätt :)
Ses om några timmar.
KRAAAAM!