torsdag 19 augusti 2010

Orolig

Ja lillan är lite orolig o gnällig. Vill inte alls komma till ro. Hon gnuggar sig mycket i munnen så gissar att det är tänder på gång. Förväntar mig därför ännu en sömnlös natt.....:-(

Idag har ju faster Helen varit här. Gjort mat, diskat, lekt med barnen. Hon är en klippa som verkligen gör allt hon kan för att stötta och hjälpa oss. Hon gjorde även en del "sneda" hjärtan till våra Wildisar....hemlis så länge!!!!!! Känner jag mig själv rätt så lär hemlisen avslöjas ganska snart :-P

Var ute med nya vagnen en sväng. Först var lillan lite skeptisk men såg ganska nöjd ut ett tag. FIn vagn som var mysig att köra. Allra mest var det bara skööööönt att få komma ut lite. Så mer av den varan blir det framöver nu när vi har perfekta vagnen. Krävs bara lite planering eftersom vi måste ha med alla prylar. Slemsug, masimo, syrgas etc.

Varför stirra vuxna människor som idioter? Som om vi är några utomjordingar som visar oss ute. Frågar sen deras barn något lite för högt. Något som föräldrarna inte tycker att vi ska höra så säger de till barnen att vara tysta och nästan sliter iväg dem skamsna.....Kan tala om för er att jag högaktar era barn som så rättfram, oskyldigt och ärligt undrar och frågar. Att låtsas som ingenting är ju bara löjligt. Det får oss att känna obehag. Vår dotter ser annorlunda ut och har en massa olika apparater kopplade till sig. Självklart undrar era barn.  Vad svarar ni era barn egentligen när vi inte hör? Skulle vara ganska intressant att veta.

Nu är det dags att lägga barnen och sen blir det till att ta tag i mösstillverkning.

Natti


7 kommentarer:

Annica sa...

Så härligt med den nya vagnen. Den var verkligen superfin och Wilda såg ut att mysa i den.
Ha det gott och hoppas att vi ses snart.
Kram, kram ! <3<3<3

Katarina sa...

Åh vad ni är duktiga!

Och bra att du tar upp detta med föräldrar som föser iväg eller tystar ner barn som har helt adekvata frågor.

Jag vill gärna beställa en mössa (skickade mail förut) Förlåt om jag tjatar, men hur gör man? Och jag vill INTE stressa dig.

Anonym sa...

Man är kanske rädd att göra er ledsna. Hur ska man göra/säga? Hur gör man för att inte upplevas som att man bara är nyfiken. Ska man säga högt till sitt barn,att i den vagnen ligger det nog en svårt sjuk liten flicka. Hur vill ni bli bemötta? Rädslan bland många är nog att ni och alla andra som har ett handikapp o är sjuka, bara vill vara ifred o inte få någon uppmärsamhet.Man blir ju inte automatiskt social o öppen bara för att man drabbats av sjukdom?

Anonym sa...

Sötnosen!!
Jag blir avis på dem som känner Wilda och får hålla henne i famn o snusa på henne !
Hon e underbar.

Madelene sa...

Vi tyckte stokken såg ut lite som ett rymdskepp när vi funderade på en sån så det passar väl er "utomjordingar" ;), Håller med dig, tycker det är helt underbart med barn som så rättframt bara frågar. Brukar försöka svara fort innan nån dum vuxen smiter före.

Vagnen ser kanonfin ut. Hoppas damen kommer trivas bra i den!!

Love har med varit besvärad när det är tänder på g.

Kram på er =)

CA sa...

Ja detta med folk som glor som om man klivit ur ett UFO bara för att nått är lite annorlunda och att det inte ens har vettet att glo snyggt om man säger så , så det inte syns.

Jag har en dotter som valt att raka av sitt hår helt för hon vill inte ha hår och trivs utan och herrejösses vad folk glor. Det kan alltså ställa sig och glo i minuter. Å då undrar man vart vettet gick ur typ =) Ja visst många kanske förknippar rakat på en kvinna sim cancer men måste man GLO!!

En vuxen karl kom t.o.m fram och frågade och som han sa för att jag ska slippa glo och undra så frågar jag - går du på behandling? Då undrar jag?????? Först OCH? Sedan måste man gå fram och fråga en sådan sak? Ja menar jag vet ju att har man cancer och får behandling så ser många ut så och måste man fråga en okänd om det? vilket behov har man då? Ja det finns tamejsjutton folk till allt.

visst kan man kanske titta nån gång osv men man gör det snyggt så inte den berörda ser det inte GLOR =))
Än en gång vill jag bara säga också att ni har världens goaste lilla tjej =)

Kramisar till hela eran familj, ni är enastående!!

Anonym sa...

Åh, hon är såå fin er lilla Wilda! Jag blir varm om hjärtat när jag ser bilderna...
Och vilken supersnygg vagn Wilda har!

Ta väl hand om er!
Annalena, mamma till ängeln Hannes