lördag 25 september 2010

Finns du på riktigt???!!!

"Vad gäller ditt inläg om assistansersättning (LSS) så är det ju brukarens behov man utgår ifrån.



För små barn görs ytterligare bedömnningar, och för att få dubbelassistans krävs mycket svåra omständiheter.


Allt detta känner jag till.


Självklart tar Fk även hänsyn till omständiheter kring barnet, och i ert fall kan det ses som styrkt att ha många ass. timmar, med tanke på Wildas alla syskon.


Men då kanske du har glömt att berätta att tre av dina hemmavarande barn, kan vara hos sin pappa varannan helg.


Utifrån det kan bedömningen göras annorlunda.


Jag berättar på måndag för försäkrinskassan att jag finns, ifall de inte skulle känna till det.


Tror det kan spela roll vid bedömmning av ass timmar ert fall, ja."

 Vad säger man??????????

Tillägg: Du anonym(som jag vet vem är) -Inte dem enda utdrag man kan få......
Sen du andra anonyma (som jag oxå vet vem är) Vad sjutton har det med detta inlägg eller denna blogg att göra?!!

9 kommentarer:

Sandra -Vildkatten sa...

Man blir ju bara ledsen när man läser vilka inlägg ni får stå ut med. Vem kan vara så avundsjuk på er situation?? Ni kan ju knappast fejka er situation.

Du människa som skriver ett sånt inlägg? Vad är du avundsjuk på? Wilda är här för ett kort tag, kan de inte bara få njuta av tiden de har tillsammans med henne och de andra barnen. De lär ju knappast kunna spara en krona av de pengar de blir beviljade nu att leva i sus och dus i framtiden. Du kan ju hjälpa FK och jaga reda på alla de som drar in miljoner i ersättning på att vara fejksjuka.

Heja Wilda med familj!

Anonym sa...

Men jösses???? Har nån skrivit detta till er? Man blir ju fan mörkrädd????
Ska nån sitta och bestämma vart du ska ha dina andra barn med? Men tror farao inte det är SANT??
Å att överhuvudtaget sitta och bry sig? Näe finner inte orden!
Det finns (ursäkta svärod) FAN folk till allt i vårt avlånga land.

Beundrar er som bara orkar ta denna skit av moralkakor, så mastigt!
Sänder hela er familj en BAMSE kramis och till alla moralkakkor som tror sig veta bäst i allt, dra nått gammalt över er typ ;)

Anonym sa...

Ja, och här kommer ett inlägg från mormorn till alla barnen. Denna "typ" är så korkad så det finns inte, för f....n lämna familjen ifred. Fullständigt onormal, att man bara kan spy så mycket skit, och vet då också att här e ett litet barn som är här på lånad tid, Pernillas morfar har precis dött, "du" kan inte vara okej, skaffa dig ett liv för h....te, usch nu var jag så arg så jag bara höll på att spricka.Hoppas "dina" föräldrar läser bloggen och är stolt över hur du är. Miljoner pussar och kramar från en som verkligen ser hör och inte minst är stolt över Wildas föräldrar och syskon.

carro sa...

fy för den människa som skrivit detta den person kan ju inte vara insatt i något... tycker du e stark som skriver den komentaren så att alla får läsa heja er

Anonym sa...

Sjukt !
Jag tycker det är bra gjort av dej att du publicerar dylika sjuka inlägg så får vi se sen vem som får stå för skammen. Inte tror jag det är ni , Wildas föräldrar.

Bettan sa...

Men herregud, nu får han väl sluta och lämna er ifred??? Lilla Wilda och hennes syskon behöver ju er och den hjälp ni alla kan få från alla olika håll. Förlåt Nilla, men att inte kommentera detta går bara inte! Att skada de barn som ni har tillsammans är fullständigt oacceptabelt, och det gör han med de här påhitten - de kan också läsa!

Och Mathias nu riktar jag mig direkt till dig, för du läser allt som skrivs här: Sluta nu, här får du inga sympatier. Eftersom detta är en blogg för Wilda och vi som läser här inte bryr oss ett skvatt om dina personliga problem, gör du dig bara till åtlöje.
FK vet att du finns, det här är bara löjligt. Och att Wildas behov blir mindre bara för att du har barnen ev varannan helg - kom igen, så dum är du inte.. Lägg ner nu, och ta hand om din nya familj istället, och stötta dina barn på ett positivt sätt. Då mår de bättre!
Sedan behöver du inte svara på det här här, vill du mig något har ju både du och din sambo letat rätt på mig och skickat underliga mail förut.. Till ingen nytta kan jag tillägga.

Nilla, hoppas det löser sig med era ass och att ni får tillfälle till lite tid att njuta av sådant som är bra runtomkring er
Stora kramar

Anonym sa...

Jag håller fullständigt med Lisbeth!!!
Matte låt Pernilla och hennes familj vara ifred! Du har ställt till med nog av elände redan! Du beter dig som en liten barnunge! Väx upp och ta hand om din nya familj istället!

Pernilla jag står på din sida det vet du! Jag tycker att du är toppen och att du ger all den kärlek till dina barn som dem behöver. Jag beundrar er alla för den styrka ni har att kämpa för lilla Wilda, för att hon skall ha det så bra hon kan under hennes tid här på jorden.
Eva

Jenny Viklund sa...

Hej! Då vill jag börja med att tala om för denna anonyma person att det spelar ingen som helst roll hur familje förhållanden ser utan försäkringskassan går ut efter brukarens behov! Samma gäller kommunens LSS handläggare. Man har möjlighet att ha personliga assistenter om en brukare kräver mer omsorg och vård än vad andra friska människor behöver. Och så är det med det! Och dom personliga assistenterna är till för att i först man hand ta tillvara på brukarens bästa och intressen! Sånt här skit prat gör mig bara förbannad!Jag har själv ett barn som har pers assistenter för att hans liv ska bli så bra som möjligt samt att han ska få hjälp med det han behöver ha hjälp med. Och låt mig då understryka att man grundade det beslutet på vad han har för behov och INTE på familjesituationen! DU borde skämmas som skriver sån här skit rent ut sagt! Stå på er och hoppas att allt har löst sig till det bästa! Kramar i massor

Tove sa...

Vad är det för en totalt inkompetent idiot att skriva något sådant?
Suck, det är inte konstigt att världen är som den är men såna fruktansvärda individer som finns i den :-/
Jag har precis hittat till din blogg och inte alls satt mig in i er problematik. Du skriver på ett fantastiskt sätt.
Stå på er och sök all den hjälp ni har rätt att få.
Massa massa kramar
kramar
Tove