tisdag 16 mars 2010

Starka som få....


Ja, det är vi. Håller ihop genom alla de motgångar vi har haft.GÖr oss starkare. Vår kärlek för varandra och våra barn gör att vi orkar. Ibland vill man bara ge upp.Orkar inte mer. Men då finns något där i oss som ser till att vi orkar lite till. Vi vet ju vad det ger oss. Så mycket mer än vad vi kunnat önska oss. VÅra barn är vårt allt och det finns INGET vi INTE gör för dem. VI har en svårt sjuk dotter som kräver vård 24 h om dygnet av 2 personer men vi har alltid tid för våra andra barn. Kanske inte på samma sätt som tidigare men vi finns ALLTID där i närheten och vi lyssnar, förstår, kramar och tar hand om. Är så tacksam för att jag hittat en man som älskar mina barn sen tidigare. Som respekterar, tar hand om, tröstar, lyssnar och kör dem överallt. Du är guld värd-One of a Kind. Tack för att du finns. Men det är ju så det ska vara när man är en familj. Man ställer upp för varandra och finns där för varandra i med och motgångar.
Inte alla som har det så tyvärr......

Wilda började morgonen med en apneè....vet inte varför då hon inte visade några tecken innan. Men vi fick igång henne med lite stimulans och massor med kärlek;-) Vår lilla kämpe är så underbar. Hon har växt och förändrats jättemycket. Hoppas hon har spräckt 3 kg gränsen nu. Vi ska ju till sjukhuset imorgon o träffa dr Leif.
Problemet är bara att lillan inte kan sitta i en vanlig bilstol och vi behöver en massa syrgastuber med oss och slemsug och ev. matdroppsställning + all annan medicinering och småprylar såsom sprutor, tarmsonder etc............Inte lätt alltid men som vanligt så klarar vi av det med.
Förkyld är hon oxå.....alla runt om är så oroliga för rsvirus men herregud....Vi har större saker att oroa oss för. Tror inte det är det hon har. Hon är helt enkelt bara lite förkyld och får sugas och andas in pulmicort ibland. I övrigt så mår hon bra som sagt och utvecklas i rask takt.

Tack alla som läser. Skulle vara kul att se hur många det är...så lämna gärna ett litet avtryck i form av en kommentar ;-D

Madde: Du kan lägga till mig på msn om du vill. Vet inte vilken msnadress du lagt till tidigare. mammapernilla78@hotmail.com


Kramis alla
Nilla

24 kommentarer:

Anonym sa...

hej... ja följer er blogg....jätte fina bilder på er alla... massa styrke kramar till er... /jennie

Anonym sa...

Hej!
Har ju lämnat kommentarer tidigare så du vet att jag är här inne och läser.
Det är så underbart att läsa om lilla Wildas framsteg och jag beundrar verkligen eran styrka.
Härliga bilder!!
Kram!!
//Elin Björk

Felicia sa...

Yo, värsta grekiska gudar med en liten ängel i spetsen!

Gitte sa...

Här kommer ett litet avtryck från mig också:o) Hoppas det går bra på sjukan i morgon. Kramar!

Anonym sa...

som pappa till dina andra fyra barn Pernilla, är jag glad att du har jesper.
Så länge barnen trivs med honom e jag nöjd.
Hade ju inte varit kul om det hade varit tvärtom.
Har wilda nallen hos sig som hennes bröder gav henne?
Matte

Anonym sa...

Mormor e också inne å tittar å läser,det är en jättefin sida och helt underbara bilder. Älskar er

Anonym sa...

Jespers gamla "naturfolketfröken" följer Er också. Jag säger bara, ingen kan ha haft sån tur som Wilda, som har fötts in i en så underbar familj som Er. Jag beundrar ER! Helén

Anonym sa...

Kramisar från Finland =)
hittade hit genom familjeliv, har själv en liten ängel som sitter på molnen och ser över oss här på jorden...

Anonym sa...

Jag följer din blogg och sänder mina tankar till Wilda, dig och hela din familj.

Många varma hälsningar från Åsa

Anonym sa...

Mina tankar går denna morgon till lilla, fina Wilda och hennes fantastiska föräldrar!
Kikar in anonymt även i tråden på Familjeliv, hoppas det är okej?

Kramar från Lisa

Värmland sa...

Jag Vill skicka många styrke kramar till er alla.

Anonym sa...

Hej!
Det första jag gör när jag slår på datorn är att se om det står något nytt om lilla Wilda.
Eran fina lilla kämpe!

Lilla Wilda har hamnat helt rätt hos er!

Kram från Camilla (mamma till ängeln Tindra oxå född med Trisomi 13)

Linda sa...

Hej fina mamma!

Det gläder mig att ni faktiskt har startat en blogg. En sida för era tankar och er känslomässiga berg och dalbana. Jag tror själv starkt på att just skriva ner sina stormar och sjöar. Jag upplever att man kan lägga lite åt se mest smärtsamma stunder åt sidan då.
Jag beundrar er som så många andra, men ni har heller inget annat val. Ni har fått en jättefin tjej och självklart gör ni allt för att hon ska ha det så bra som hon kan få det.
Jag antar att ni går på sparlåga och jag önskar er all styrka för att orka vidare. Tillsammans är ni starka.
Ni har en underbar liten kämpe som inte är redo för att ge upp. Det är kärlek.

Mycket värme till er. Kram

Anonym sa...

hej..jag är oxå inne och läser och följer er fina blogg. skickar många värmande kramar till Wilda o er alla. kram christel

Anonym sa...

Jag läser och tänker på er varje dag!

Anonym sa...

jag är också här och följer er. så härligt med varje dag ni får njuta av er söta wilda.

Kram

Anonym sa...

Hejhej! jag med! Jahg har ca en kvart på mig på morronen att bara ta de lugnt , mn då kopplas dator påför att se hur lilla sessan med fam mår! Även om Wilda har de jobbigt så hoppas jag att kronsessan mår bättre med! O framför allt på er !Tänker på er allihopa! Många kramar Helena

Anonym sa...

jag kikar in varje dag o kollar hur det är med er alla där uppe stoffe håller mig informerad
kram fia

Anonym sa...

Hej!
Min dotter Nova blev en ängel i januari när hon dog i Trisomi 18. Vill bara säga att jag vet vad ni går igenom! Ni är starka och Wilda är så söt och vacker! Hoppas ni får många fantastiska dagar tillsammans!
Kram från Lovisa i Umeå

Erika sa...

Jsg tittar oxå in här lite då och då :)

Anonym sa...

Stora kramar till er, ni är så himla starka! Kan inte ens sätta mig in i er situation trots jag har två barn själv.
Är inne o kollar er blogg varje dag!

Sofia

Anonym sa...

Skickar många kramar till er. Tänker på er.

Lille Loves mormor

Anonym sa...

Det finns mirakel Wilda är en av dem! Kram

Anonym sa...

stor styrkekram till er som måste orka.Ni fixar det, det visste Wilda när hon valde familj
anna :)