torsdag 1 april 2010

Glad Påsk!


Tacka alla som kommenterat och tänker på barnen nu när det är tufft för dem.

Nu ska det firas påsk. En GLAD påsk ska vi ha trots allt jobbigt vi har. Pratade med kuratorn från Neo idag. Hon är verkligen vår stöttepelare i allt. Fantastisk människa som känner varmt för oss och barnen. Känns skönt.

Wilda öppnade verkligen sitt öga idag. Inte bara sådär snabbt som hon gjort tidigare utan länge...oooo vilken lycka. En helt annan bebis blev hon. Så fiiiin. Vackrast i världen.
I helgen blir det mys med alla barnen utom Nicholas som e kvar hos sin pappa tills söndag. Jag har den absolut finaste familjen i världen. En man som finns vid min sida alltid. Utan honom skulle jag inte fungera. Finns inte många som han. Sen mina älskade barn. Kloka, smarta, intelligenta men ack så sårbara,,,,Ni gör mig hel. Tack för att ni finns!

Wilda ska få assistenter..men vet absolut inte hur hela den processen fungerar. Så det ska jag nog tjata på Madde om he he. Sen hoppas vi att vi kan få in Engla o Leo på dagis snarast några timmar i veckan så dem får komma ifrån detta lite.

Nä nu ska middagen lagas. Potatisgratäng och fläskfile står på menyn.

Kramis alla

7 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar er en riktigt glad påsk!! Kram

//Elin B

Madelene sa...

Det är bara att tjata angående assistans... ;)

Tror det är en bra idé att syskonen får börja dagis. Nu vet jag ju inte hur gamla de är. Leon var 2 år när Love föddes och min plan var att ha båda barnen hemma i alla fall första året men insåg rätt snabbt att Leon behövde skolas in igen. Så nu går han mån-tors 8.30-14.30. Fungerar bra, han får komma ifrån och leka och bara vara Leon, samtidigt som han har relativt korta dagar, och aldrig behöver gå upp tidigt och stressa iväg.

jonna sa...

Önskar hela familjen en fin helg! kramar

Sofia sa...

Hejsan!

Har läst igenom din blogg. Så fin Wilda är. Hoppas hon får stanna länge hos er.

Jag bor nu nere i Ystad, men har bott i Helsingborg innan och jobbat som assistent i olika företag. Om du vill ha tips på ett riktigt bra så kan du maila mig på sofia_O_81@hotmail.com.

Hoppas ni får en riktigt fin påsk.
Kramar från Sofia

Anonym sa...

Det är såå härligt att läsa din blogg om Wilda och hur stark hon har blivit och såå starka Ni är. Du är verkligen en stark mamma Pernilla med allt som är omkring dej just nu. Hoppas ni får en fin påsk tillsammans!
Är det så att du behöver komma hemifrån en stund så bara hör av dej, så kan vi ju bara ta en fika någonstans :)
Kram Belinda

Anonym sa...

Glad påsk till er alla, ni är verkligen värda en fin och fridfull helg, ta hand om er nu och njut av god mat och fint väder. Jag tänker verkligen på er alla och er fina Wilda.
Kram på er från 7-barnsmamman

Anonym sa...

Hej!
Följer din blogg och ert liv med er underbara Wilda.
Tycker du gör rätt som ska försöka få några timmar på förskola till de andra barnen.
Önskar er en fridfull påsk.
Madde