söndag 4 april 2010

"Hoppas hon slutar andas inatt!"

Ja, någon önskade livet av min dotter. Kan inte få orden ur mitt huvud. Gjorde så ont i själen att höra dem hårda orden.
Men önskan blev inte uppfylld så här sitter vi med vår älskade prinsessa och hennes fantastiska syskon.
Det har hänt en del de senaste dagarna. Wilda var busig ett dygn och hade några apneer men bara små. Hon var väl lite tröttare än vanligt men nu e hon pigg igen.
Sen har det bestämts att även Benne och Mille ska bo här på heltid och börja skolan här istället. Det är dem jätteglada för och väldigt spända. Vi oxå. Så skönt att få ha sina barn hos sig. Alla förutom Nicholas som vill stanna kvar där hans vänner och fotboll finns. FÖrstår jag. Kompisarna är viktiga i hans ålder och dem är hans trygghet när det varit jobbigt mellan mig och mitt ex.

Vill även klargöra en del. Våra kompisar ringer oss med alla välmening och tycker att vi ska få komma iväg och tänka på något annat. Både Jespers kompisar och mina.... Vi vet att ni vill väl men vi kan INTE. WIlda behöver tas om hand av 2 personer dygnet runt sedan har vi de andra barnen oxå så vi är totalt överbelastade. Vi känner oss "skyldiga" när vi då säger nej men hoppas nu ni kan förstå att det fungerar inte. WIlda är ju stabilt ostabil. Vi skulle inte förlåta oss själva om det hände något pga eller när vi är någonstans. Måste bli stabilare först. Så vi vill gärna men kan inte.

Nu ska Wilda sondas. Ha det bra så¨länge.

Nilla

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gled in på din blogg av en slump. Måste bara få skriva och säga att ni verkar vara hur fina och starka människor som helst. Ta inte åt dig av vad dumma och okunniga människor skriver....ta hand om dig själv och din fina familj. Skänker er mitt stöd för att klara av er vardag...kämpa på....era barn behöver er.

Anonym sa...

Håller med ovanstående! Ni verkar vara så starka och fina människor. Skickar en tanke och en kram.

/malin

Veronica -Jag har hållt en Ängel i min Famn. sa...

Hittade din blogg via familjeliv och har nu läst i nån vecka. Wilda är fantastiskt vacker och det värmer mitt hjärta att ni vägrar ge upp och gläds över det lilla. Jag födde en Dotter, Ebba den 26 Augusti 2008 som bara blev 16 dagar, hon föddes med Trisomi18, jag ångrade inte då och har aldrig gjort en sekund nu efteråt att vi fick henne. Hon berikade våra liv på ett enormt sätt, lärde oss om livet och gjorde oss till starkare och bättre människor. Massa kramar till dig, din familj och lilla Wilda.