söndag 25 april 2010

Man slutar aldrig förundras...


Vi var på Gekås igår som ni säkert redan vet.Vi var väl förberedda med inköpslista. Dessutom hade vi kontaktat personalen så att vi skulle slippa kö och få gå in bakvägen. Vi gjorde verkligen allt för att underlätta för oss och WIlda. Resan dit gick toppen. Wilda sov som en prinsessa. När vi kom fram upptäckte vi att vi absolut INTE var ensamma där. Vi parkerade på handikapp o gick först och åt då vi kom upp vid 11 tiden...sen lämnade vi in Leo o Miliam i det stora lekhuset. In på Gekås där vi drog genom listan ganska smidigt. Wilda sov som en stock och sondades som vanligt. Vad vi inte räknat med i vår väl planerade utflykt var att människor skulle stirra. Vuxna människor som tisslade och tasslade, pekade o glodde. Försökte låtsas som ingenting men ibland hade man lust att både blänga o fråga vad det var dem stirrade på. Men vem hade tjänat på det? Inte vi iallafall. Så vi fortsatte shoppa det vi skulle.
Jag njöt! Eftersom jag är den som är utan körkort så är det jag som nästan ALDRIG lämnar hemmet om det inte är för att åka till sjukhuset. Så kan säga att detta var välbehövligt.

När vi kom hem kom mamma o pappa med tårta för att fira lilla Wilda lite i efterskott. Mumsigt var det....
Idag så har det varit fiskeutflykt för hela familjen utom för mig o WIlda. Vi var hemma och tog hand om tvätten. Jättejobbigt varje gång jag är själv med Wilda. Då hon larmar så gäller det att vara beredd o snabb så man slipper göra hjärt/lungräddning. Inte det lättaste när man är ensam o ska försöka hantera en liten donna som bara syresätter sig på en sida.Svettig var jag när resten av familjen kom hem igen. Mamma var här tidigare idag o hjälpte till att stryka en del så alapp man göra allt själv ;-)
Farfar var med o höll ställningarna vid sjön så inga krokar hamnade där dem inte skulle. Dock blev det ingen fisk så det blev rester till middag.
Nu sover Wilda så ska väl in i duschen och försöka sova lite jag oxå.

Natti natti!

Nilla

1 kommentar:

Madelene sa...

Hm, tycker allt ni kunde skickat ett mess att ni var där. Hade varit såå kul att träffa Wilda. Men ska väl inte dröja alltför länge innan vi kan ses!!

Hojta till när alla koppor försvunnit så ser vi om vi kan hitta nån dag som passar!!