lördag 29 maj 2010

HJÄLP sökes!!!!!!!!!!!!!!

Vi söker någon/några som vill hjälpa oss.
Finns det någon vänlig själ med massor av tid som skulle kunna storhandla åt oss 2 gånger i månaden??????
Finns det någon som ÄLSKAR att stryka och skulle kunna komma och stryka en gång i veckan???????????

VI betalar inget svartjobb men bjuder gärna på en kopp kaffe eller två.

Kram från en desperat Nilla

P.S
Tack för denna kommentaren din patetiska idiot J!

alltså, jag förstår inte.
Du skriver så mkt om hur mkt ni älskar Wilda. Men de andra barnen då. När tar du dig tid att se dem. Att se din dotter som är sjuk i anorexi. Ska du låta henne dö innan du tar dig tid att se henne? Att se dina andra små som vill ha kärlek.

Hm. Skenheligt.


Och denna är ganska naiv:

Kämpa vidare för FK är en instans man måste komma på rätt kurs med annars bara negativt bemötande. Men ni har ju rätt till 20 timmars avlösning i veckan som kommunen kan betala. Förstår att Wilda just nu tar all er tid men låt förallt i världen inte detta gå ut över de andra barnen i familjen. Barnen från tidigare förhållande måste komma iväg och träffa sin andre förälder för att kunna få se ett annat perspektiv på livet också, man får inte egoistisk och bara tänka att ingen ska säga att jag inte sköter mina barn, men till sist rasar hela världen och man blir en förlorare i sin egen kaos.


Hälsningar från en som varit i liknande situation som er


Hade det varit så enkelt hade jag mer än gärna gjort det. Men sanningen och verkligheten är en annan. Om man inte har möjligheten att lämna barnen till andra föräldern vad är då lösningen???? Då får man som ansvarig förälder ta hand om barnen själv (tillsammans med min make såklart) Mina barn är inga leksaker som man kastar runt och bara vill ha när det passar. Som sagt har vi både läkare, soc och psykologer bakom oss (barnen) som stöttar upp. Så innan man kommenterar så kanske man inte naivt ska lyssna och tro på allt som sägs o skrivs på Fb av de nämndas pappa. "Den som skramlar högst...."

Detta är anledningen till varför jag försöker hålla mitt bloggande till att så mycket som möjligt bara handla om Wilda. Det är MITT val för detta är MIN blogg!

Så inga fler kommentarer från M o J kommer att publiceras eller kommenteras av mig.

10 kommentarer:

Weronica - Life of a Housewife sa...

Hade jag bott närmare hade jag mer än gärna hjälpt till! Hoppas ni hittar en vänlig själ som kan bidra med arbetskraft.

Kramar

Felicia sa...

JAG KAN ÅKA OCH HANDLA :D Jag, jag, jag, jag, jag, jag, jag! :D

Annica sa...

Visst! Kan jag hjälpa till så....självklart. Finns tillgänglig fram till 23 Augusti. Man får ju göra upp så att det passar alla.
Hör av er på mejlen först så kan vi ta tel.nr och prata vidare om ni tycker att det verkar bra.
Kram Annica!

Bettan sa...

Man blir ganska trött när man ser hur fega, dumma, korkade och känslokalla människor kan vara. Förmodligen skulle de inte våga säga det öga mot öga. Det är ynkliga representanter för människosläktet, de där..
Var och en med en liten, liten gnutta förstånd som läser din blogg inser ju att din man och du är kärleksfulla föräldrar till alla era barn och gör så gott ni kan. Mer kan ingen göra!
Att bloggen handlar om Wilda och situationen runt henne är ju heller inget man behöver undra över.

Eftersom jag bor i Göteborg kan jag inte hjälpa er praktiskt, men det är skönt attt redan ett par har anmält sig :) Använd dem!

*kramar*

Anonym sa...

Är de i farten nu igen! Kan dem inte låta er vara ifred!!! Tycker att ni tar hand om alla barnen på ett mycket bra sätt, med tanke på hur kämpigt ni har det med Wilda. Låt inte M och J förstöra mer än vad dem har gjort för er redan! Du vet att jag står på din.
Ha det så gott hela familjen!

Anonym sa...

Nu skäms jag ju nästan men var exakt bor ni? Jag kan absolut hjälpa till om vi bor hyfsat nära varanda. SKickar min mail via facebook så kan vi väl alltid se om det kan fungera.

Kram//Camilla

Anonym sa...

du vågade inte....men jag har kopierat allt du skrivit, och det finns här,,,,lycka till med allt

Anonym sa...

Jag läser denna blogg, och är full av beundran över den styrka och kärlek ni visar. Tack för att du delar detta, så vi får en inblick i vilket jobb ni gör.
Jag ber att ni skall få kraft och styrka att stå på er, både mot dumma människor, och alla myndigheter. Håller verkligen tummarna för er
Kram

Anonym sa...

Jessica says!

Faktiskt så älskar jag och stryka xD
Det är roligt för jag kan jag massa saker under tiden :)
Tänka, lyssna på musik m.m

Jag vet att jag bara är 14 men jag hade kunnat ta en stor stryk hög nästa gång jag kom :) Eftersom både jag och Felicia vill att jag ska komma :)

Stryka gör jag gärna! :D Även om jag inte kan komma allt för ofta så är hjälpen bättre än inget ! :)

Och att bara få träffa alla dom små och din underbara dotter (felica just nu för mig eftersom hon är bästavän ^^) Är gåva nog! :)

// Jessica! :)

Anonym sa...

jessica says!

Jag älskar och stryka faktist ! :)
Nästa gång jag kan komma kan jag ta en stor hög med stryking! :) När jag stryker kan jag ju prata med er dotter felicia ( bästavän!)

Jag vet att jag inte kan komma för ofta men jag är glad om jag kan hjälpa till på något sätt! :)

Svara gärna i mail du kan få den av Felicia! :D

// jessica