söndag 30 maj 2010

Tack Love m fam.


Idag var lilla Love med sin mamma och mormor här och hälsade på. Så roligt att äntligen få träffas.
Kul att se hur ett barn med T13 kan utvecklas men oj vad olika dessa barn kan vara oxå.Men det är svårt att hitta några barn som det finns mer fel på. Dessa barnen är gravt utvecklingstörda och oavsett vilka symtom man har så är utgången detsamma. Alla dessa barn kommer att gå bort i förtid.
Att leva med denna psykiska stress varje dag är inte lätt. Iallafall var det underbart att se Love o Wilda tillsammans. O fantastiska Madde. Du är verkligen en klippa och dig får jag så mycket styrka och inspiration ifrån. Du hjälper mig att förstå att jag har rätt att känna det jag känner och INGEN absolut INGEN kan förstå vad vi går igenom.


Jag startade denna bloggen från början för att få skriva av mig men även för att våra nära o kära skulle kunna få läsa den. Sen har det spridits och nu är det många läsare. Och självklart är det roligt att så många vill följa lilla Wildas kamp i livet och de flesta av er är varma, empatiska personer som vill lära er något, ta tillvara på och få andra perspektiv på livet. Ni stöttar och skänker styrka.......Sen finns det några som vill oss illa. Kan inte förstå det. Vad ger det er för något?? Sitter ni o skrattar och gottar er i andras olycka? Tänker att ha ha nu har jag förstört någons dag? Eller ni har helt enkelt inget eget liv?

Jag är en 7 barns mamma. Har en man och 5 friska barn. En dotter med svår anorexia och en dotter med Full T13. Jag älskar alla mina barn så att det gör ont. Ägnar all min tid, kraft och kärlek på mina barn. Har valt att skriva om Wilda och hennes kamp här i livet. För detta är en del av det jag kommer att ha kvar när hon gått bort.
Mina andra barn får jag uppleva även i fortsättningen.
Att anklaga mig för att bara älska Wilda....Det gör ont.Tur att man har så många barn som känner sig älskade iallafall. O dem vet ju bäst.
Vill inte lägga min energi på människor som er men kan inte hjälpa att det sårar. Och samtidigt blir jag arg för jag förstår inte hur sådana människor tänker.

Detta är MIN blogg. Här skriver jag vad jag vill......Alla får läsa men om du inte är här för att stötta utan bara vill trycka ner kan ni lämna denna bloggen utan att kommentera. Det kallas medmänsklighet, empatiskt.......

4 kommentarer:

Madelene sa...

Stort tack för idag!! Så underbart att få träffa er familj. Fina, lilla Wilda, vilken kämpe.

många kramar

Anonym sa...

Blir så arg på dessa typer som kan yttra sig på ett sånt elakt och omoget sätt. Klart du älskar alla dina barn. Jag har nyss mist min son och är uppe i en stor sorg, men inte slutar jag att älska mitt andra barn för det. Du är en kämpe...
Tänker på er.

kramar från Wilda

Anonym sa...

Jag förstår nu att bloggen är för dig och dina för ingen annan än ni förstår hur det är att leva med ett barn som bara har en begränsad tid att vara här! Även om jag inte förstår så har jag och kommer att fortsätta önska er det bästa utifrån er situation!

Felicia sa...

Wilda + Love = Sant
;9 <3