tisdag 25 maj 2010

Sjuksäng!




Vi har fått en sjuksäng- ÄNTLIGEN!
Inte den bästa men bra mycket bättre än alternativen. Ännu trängre blir det här hemma men bättre att vara hemma än att bo på sjukhus. Stort tack till Britt-Marie på barn som fixade sängen åt oss.
Vi kommer fortsätta spara och kommer självfallet att fortsätta med insamlingen som för den delen snart går via stiftelsen i Wildas namn.
Som de flesta vet så har Wilda inte mått så bra de senaste dagarna. Syresätter sig sämre och är inte så pigg. Hostar och rosslar och behöver sugas på slem mycket. Pulsen går upp och ner....Jag är såklart orolig och har en sådan där konstig känsla i hela kroppen...Vill inte känna så och inte tänka i de banorna. Men verkligheten är ju så att vi faktiskt inte kommer att ha vår Ängel hos oss så länge. Men jag vägrar tro att hennes arbete här på jorden är färdigt redan.

Sen till "alla" idioter som av någon anledning kommenterar i min blogg: Håll er till vad bloggen handlar om inget annat......Jag behöver och vill inte höra en massa strunt och påhittade historier eller lögner. Den verklighet vi lever i vill nog INGEN byta till sig. Vet att vissa som läser denna bloggen blivit kontaktade av (låt oss säga) tidigare bekant. Kan bara beklaga. Verkligen! Men anser att om man behöver kontakta en massa personer man inte känner för att smutskasta mig så har man inte mycket att komma med. Och är det någon som undrar får ni självklart fråga. Inte säkert jag svarar men har genom åren lärt mig spara på bevis så det jag har och säger finns bevisat oxå. Men som sagt inget jag vill eller har behov av att dela med mig av här. Mitt tidigare liv kommer jag en dag att skriva en bok om. Men just nu vill jag bara lägga min tid på Wilda och hennes syskon.

Hade varit skönt om jag och min make fått tid för varandra. Men det finns inte. Vi har inte tid att prata med varandra eller dela med oss av våra känslor o tankar. Jag mailade min man igår tex...för att vi inte har tiden att prata. Tror inte ens vi orkar förstå varandra. Just nu går jag i en egen bubbla..Vill bara bli kramad, älskad och känna som förut. Saknar det......En dag kanske man orkar igen.
Vill inte behöva vända mig till någon annan för förståelse och vill inte heller att han ska behöva vända sig till andra. Jag vill bli behövd..Jag vill ha förståelse.

Lite privat blev det kanske nu, men detta är en del av det känslovarr jag går igenom i allt det svåra. Man kan inte alltid vara på topp. Måste få ha mina dalar så jag kan klättra upp igen. För något jag med all säkerhet vet är att jag ALDRIG någonsin kommer att sluta kämpa för ALLA mina barns rättigheter. Nu allra främst Wilda som är i störst behov. Och mitt kämpande för en säng gav ju något ;-)
Tack alla som läser bloggen. Alla ni som vill oss väl och följer oss. Gläds, skrattar och gråter med oss. Känner för oss...Ni är fantastiska.

Ni som inte har någon empati, önskat livet av min dotter, anser att Wilda är guds straff åt oss, vill minnas Wilda som en ängel, ser henne som ett kolli........Jag vill att ni lämnar min blogg. Vill inte ha er i mitt liv. FÖr mig finns ni inte och ni är inte värda en del av WIlda. WIlda är fantastisk på alla sätt. Under sitt korta liv har hon påverkat och lärt så många så otroligt mycket. Vi delar gärna med oss av Wildas underbara närvaro-Till människor som uppskattar henne som individ, för den hon är.

/Nilla

13 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar er lugn och ro till att kunna lägga er energi på just familjen och varandra.
Kram och hoppas hoppas ni alla får sova gott en stund inatt, i gammal som "ny" säng. KRAM Helen

Sandra -Vildkatten sa...

Men att ni ska behöva stå ut med såna kommentarer med. Ni behöver all positiv energi till guldklimparna där hemma. Kram

Natasja sa...

GRATTIS till sängen!
Wow vad ni orkar kämpa för underbart söta Wilda! Ni är imponerande! Har sagt det förut, men fy helsicke vad jag beundrar er.
Ni startade bloggen nästan samtidigt som jag väntade på besked om min bebis hade T13 eller inte. Den kraft och ork ni har tror jag inte jag haft. Nu har min bebis inte T13 vilket känns skönt när man ser vilket jävla helvete ni genomlider.

Hoppas Wilda får sova lugnt och skönt i sin säng coh att ni får en så lugn natt ni bara kan.
Tänker ofta på er och är inne här ofta för att se om ni skrivit något.
Kramar till er underbara kämpar! (hela familjen och framförallt Wilda)

Petra sa...

Heja Pernilla... Du e så stark ( ja, eller ni ) som orkar kämpa så hela tiden, för saker som borde vara en rättighet... Håller med dig, lilla fina Wilda har valt Er av en anledning, antagligen för att ni har orken...

håller tummarna att hon blir piggare snabbt, sötisen...

ta hand om varandra

Kramis / petra

Lotta sa...

Skönt att hon äntligen fått sin säng.
Önskar er allt det bästa och att ni får ro!

Anonym sa...

God morgon i huset! Tack för att du delar med dig av ditt liv till oss andra... Sedan jag började läsa din blogg så inser jag ännu en gång att de finns många många STORA människor som gör de som krävs för sin barn.. allså ALLT!! Och visst är de gött att se att sängen äntligen är på plats... Bamsekram till er alla:)

Linda sa...

hej på er, har fölt eran blogg ett tag nu, vad skönt att söta lilla Wilda äntligen har fått sin behövliga sjukhussäng. ger er massa possetiva tankar och styrke kramar ni otroligt underbara föräldrar. kram Linda mamma till 2

Gozzi sa...

Vad glad jag blev att läsa att ni ÄNTLIGEN fått en säng till Wilda!

Tycker ni är så otroligt starka och verkligen kämpar på, tänk om alla barn hade haft sådan föräldrar!

läser eran blogg ofta, men har nog inte kommenterat tidigare.

Kram Jessica

Mariana sa...

Ahh, underbart att ni till slut fick en säng som underlättar för er!! :)

Vill även tillägga att jag är chockad över hur hjärtlösa vissa människor kan vara!! Jag brukar säga att det finns folk till allt...Hoppas inte dessa idioter påverkar er alltför mycket...

Kraft- och styrkekramar till er alla i familjen!

Lee sa...

åh vad härligt att ni fått eran säng! stort grattis till den! hoppas att wilda friskar på sig och att hennes uppdrag inte är slut än! ni är så starka! önskar med hela mitt hjärta att ni får bli lämnade ifred från onödiga kommentarer!

jonna sa...

Heja! Vad härligt att läsa att er fina Wilda fått den efterlängtade sängen! :)
Blir ledsen av att höra om att ni inte når fram till varandra. Önskar er det bästa!
Varma tankar och många kramar.
PS. Hur gick det med tjejen som skulle komma och avlasta?

Anonym sa...

Mina tankar är hos Er hela tiden. Wilda är en underbar gåva till er. Hon är inte ett straff till er,som någon tydligen skrivit utan hon är en gudagåva och just ni fick just henne av en anledning.
Hon är otroligt söt,och ni är människor med hjärtat på rätta stället.
Ta åt er av allt de underbara som vi andra skriver & gör ert bästa för att inte ta åt er av andras olyckliga ord. Felet ligger hos dem. Många varma kramar till hela er familj från Malin. Som du även pratat med på facebook :)

Hanna sa...

Jag har precis hittat er blogg. Jag vill bara tala om att jag beundrar er såååå!!!! Det finns en mening varför Wilda hamnade hos just ER! Många styrkekramar!