söndag 16 maj 2010

Till er som tror Wilda är ett "kolli"

Så vill vi visa några mysiga klipp på vår lilla docka.

Vår dotter är absolut inget "kolli"

Hon kanske inte kan se eller höra. Men vad spelar det för roll. Mina bästa minnen sen min barndom är inte vad jag sett eller hört. Det är känslan jag haft när jag upplevt något. Så jag är övertygad om att det är detsamma för Wilda. Och kanske ännu mer då hon inte blir distraherad av ljud och inte heller av något hennes ögon skulle fångat upp. Hon känner enbart....Vår värme, vår kärlek, vår närhet. Vi ger allt det som är viktigast och hon tar emot och ger detsamma.

Så njut med oss...Njut av vår dotter.

/Nilla

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hon är så söt, er lilla flicka.
Jag tycker inte att man ska använda ordet kolli för någon människa i något läge. En människa är alltid en människa.
Ibland kan jag tänka att en familj som får ett barn som behöver något extra eller något mer liksom är utvald för just detta barn. Ni är nog utvalda för att just ni orkar älska Wilda så som hon behöver bli älskad. För att ni vågar ge er in på en kärlek som inte handlar om vad hon kan bli utan just om vad hon är. Egentligen är det så vi alla borde älska, men ni har blivit tvungna att göra det på riktigt.
Jag blir sanslöst upprörd när jag läser hur ni behöver kämpa för varje liten gnutta hjälp som borde vara en självklarhet att få för att underlätta ert liv.
Ni finns i min bön och mina tankar, var rädda om er.
Hanne

Annica sa...

Vilken underbart söt liten tös ni har. Har jobbat i över åtta år med ett svårt sjukt litet barn så jag ömmar väldigt för henne. Njut av tiden med henne, er goá lilla flicka.
Kram Annica!

Weronica - Life of a Housewife sa...

Hittade hit via facebook och vill lämna några rader innan jag går.

Det är så orättvist att ni ska behöva kämpa över självklara saker och jag hoppas ni får den hjälp ni behöver.

Er dotter är verkligen jättesöt och ni är lyckligt lottade som fått äran att ha henne hos er den tid hon är här på jorden.

Ger er massor med styrka och kramar!

Linda sa...

Åh, vilken ömhet jag känner för detta lilla bebiskryp♥ Hoppas att hon kan känna hur älskad hon är. Hälsa henne.

Familjen Tapper-Kaller sa...

Hej!
Ja, måste bara få instämma - vilken fin liten flicka, lilla Wilda.
Och vad jag beundrar er styrka. Vilken familj! Vilka fantastiska föräldrar ni är!
Många kramar, Karin

Linda sa...

hej hittade er via fb, har tagit hela kvällen åt att läsa eran blogg, då jag sj vakar över min gosse som är sjuk. hon e en super fin liten tjej eran Wilda. massa styrke kramar till hela eran fina familj från Linda mamma till 2 pojkar

christel sa...

så fin hon e eran Wilda.=) många kramar till er..tänker på er alla.=)

Anonym sa...

Fina fina Wilda, världens sötaste lilla liv. Massor av kramar från Faster.

Anonym sa...

Hon är inget kolli,
utan världens finaste lilla Wilda!!
Så underbar,
som en liten sago-fe.
Njut av varje stund,
uppskattar hon massage kanske-underbar beröring:)
Kramar från Veronica

Lotta sa...

Hon ser ut att vara en alldeles underbar individ. Hoppas saker och ting ordnar upp er så att ni får den hjälp ni behöver för att ge henne det liv hon förtjänar.

Alla barn är underverk,ert är absolut inget undantag!