tisdag 8 juni 2010

Jag är så lyckligt lottad!

Känner verkligen det. Och vill att alla ska få veta det.
Vi har inte mycket pengar. Ingen fin bil eller ens ett "eget" hus. Vi har skulder och får planera alla våra inköp väl.
Vi har fått gå genom många motgångar för att komma dit vi är idag.Vi har blivit prövade om och om igen. Är vi bittra? Ångrar vi någonting? Svaret är utan att tveka ett stort NEJ! Vi är dem vi är idag pga det vi upplevt. Vi har blivit starka och vår kärlek till varandra övervinner allt. Vår rikedom är våra barn. När jag träffade min man fick han inte bara mig utan mina 4 barn och bagaget på köpet. Det gör han RIK. Kunde ej bett om en bättre manlig förebild åt mina barn.
Sedan har vi ju fått tre fantastiska barn tillsammans oxå. Min oro var såklart att inte mina tidigare barn skulle få samma uppmärksamhet längre eller bli behandlade med samma respekt och kärlek som våra gemensamma. Men lyckan är total. Vi är en familj! Med massor av kärlek, många misstag...att få en stor familj att fungera kräver att alla är lika delaktiga och värdefulla.Liten som stor, biologisk eller bonus. Vi har verkligen fått det att fungera. Självklart inte utan att kämpa eller göra massor av misstag. Men i slutändan är vi en kärleksfull och trygg familj. Och att se det varje kväll i mina barns ögon när jag kramar dem godnatt är mer än tillräckligt för att jag ska le och säga till mig själv " Bra jobbat Nilla"
För jag ÄR bra. Jag ÄR en bra mamma, ÄR en bra fru, ÄR en bra vän...Jag är TILLRÄCKLIG!
/Nilla

6 kommentarer:

jonna sa...

Också är du viktig och värdefull! :)

Anonym sa...

Så sant så sant. Nillas mamma

Anonym sa...

SÅ KLART ATT DU ÄR!!!!!!!!!!! Men de kvittar hur många som säger de ! upptäcker man inte de själv så är deras ord bara jobbiga att höra ! BRA Nilla !!! med att skriva de o att andra läser de är bonus på både din självkänsla o för ditt ego! För ego måste man ha om man ska orka alla vindar som piskar en i huvudet varje dag!
Kul att fden lilla tändstickan har tänds i tunnlen för dig . SNART bara vänta o se så är de en jätte brasa
Ha en underbar dag de är du värd!!!!!
HELENA

Wildas mamma sa...

Älskar dig hjärtat mitt

Bettan sa...

Skönt att se att du vet själv, eller iaf försöker se hur bra du är!

Du verkar vara en kämpe, Nilla, låt inte andra problem slå ner dig.
Njut av dina barns, din mans och resten av din familjs kärlek - den lever man gott på.

kram :)

sofia du han sa...

Bra skrivit...det är så sant! Av motgångar blir man stark...och er familj ÄR stark...det märks! Kram