onsdag 2 juni 2010

Skit skit skit


Inget långvarigt avbrott ;-)
Tack för alla peppande mail o kommentarer. Helt rätt att jag inte ska låta mig sänkas av idioter som inte har ett eget liv.

Wilda har mått hyfsat de sanaste dagarna...tills idag.I(dag krampar hon nästan hela tiden. Såååå jobbigt och frustrerande och jätteobehagligt. Varför! Varför ska hon behöva ha en massa idiotsymtom? Räcker det inte med hennes diagnos? Hon ska lämna oss så låt henne vara ifred tils dess.....
Så nu kan man absolut inte ens slumra bredvid henne på natten längre.....Nu får jag hålla mig vaken. Koffeintabletter i höga doser får det bli.
Får hoppas det blir bättre annars får det bli sjukhuset och medicinbyte...

Fick iallafall trevligt besök idag av Wilmer o mamma M-L.Skönt att bara sitta ner o prata med någon om annat än sjuka. Vi körde ut Wilda i sängen på altanen så jag oxå kunde vistas utomhus o få se solen. Full rulle på alla barnen var det i det underbara vädret. Så härligt att se dem springa runt o leka Benne ville helst bara bada i poolen men det får bli senare i v om vädret håller i sig. Äntligen är sommaren här så man kan bli lite piggare. Samtidigt så otroligt sorgligt. Tänk om detta är den enda sommaren som Wilda ska få uppleva?! Ända gången hon ska få se solen. Vill inte tänka så. Kan inte tänka mig ett liv utan vår Wilda. Vi må ha många barn men det kommer ändå att kännas tomt när hon är borta.

Vår älskade prinsessa. Ibland känns det som att vi redan saknar dig. När allt går upp o ner. Att från ena stunden må bra till att må mycket sämre. Du är pigg och utvecklas sen kan du krampa och sova hur mycket som helst.Hemskt!

Vi var på Eeg i måndags. Visade ju vad vi trodde. Sköterskan klappa mig på axeln och talade om hur mycket hon beundrade mig för mitt lugn och min styrka. Du skulle bara veta tänkte jag...Att resan och kampen för Wilda är det enklaste i mitt liv.Menar att jag med kärlek och självklarhet kämpar med och för vildas bästa och välmående. Det är det förflutna som jagar mig och inte släpper taget om mig som är det i mitt liv jag vill bli av med. Det vill vi alla här.

Till "alla" (parasiter) er som tycker att jag ska ägna mig mer åt de andra barnen o lämna Wilda ensam för att dö: Hur många av er har så mycket tid för era barn? Vi har inte dagis eller fritids. Vi är ALLTID hemma. Finns här varje minut om dem behöver oss. De får lagad mat på bordet och vi äter ALLTID tillsammans...Massor av kramar. Inte behöver dem vara ensamma. De får ta hem kompisar, spela spel.leka, busa. De får hjälpa till och vi PRATAR..Massor. Vi är EN familj. Stor, stark, trygg och kärleksfull familj. Hur många av er som skriver idiotiska meddelande och kommentarer kan säga detsamma?!
Ni lämnar på fritids, dagis etc. Hämtar kanske kl 17/18...hem o äter snabbmat, gör läxorna, duschar och lägger barnen. Är det bättre?
Här delar vi sorgen och glädjen i vår gemensamma resa med Wilda. Hon är en del av oss alla och vi älskar henne innerligt. Vi tar alla hand om henne och vi alla ger varandra utrymme att få känna det man känner. Vill någon skrika så gör man det.Vill någon skratta gör man det. Vill någon gråta så gör man det. Ingen behöver gömma sig. Alla får känna och alla finner tröst och trygghet i varandra.
Är inte det kärlek och en familj så vet jag inte vad är.

/Nilla

7 kommentarer:

Fröken Fridde sa...

Ni låter som en underbar familj och jag önskar att det kommer att finnas lika mycket kärlek och tid för varandra i min framtida familj som i er!

Anonym sa...

Vad är det för människor som inte kan låta er vara ifred!!! Jag beundrar er styrka och ert kämpande med Wilda. Förstår att alla barnen är älskade av er. Ni är en underbara familj Nilla!!
Tänker på er ofta.
Kram i massor till er alla!

Felicia sa...

We are family !
*dödindödindön-musiksnutt-döndin*

iza sa...

Ni är så fantastiskt starka i en så bisarr situation! Kan inte föreställa mig skräcken och rädslan ni lever med, och jag hoppas att ni finner styrkan att kämpa ännu längre och mer!

Klart att ni är en fantastisk familj!
massa kramar

Anonym sa...

Du har så rätt,
att ni finns där hemma för era barn hela tiden-det är få barn som har det så bra.
Krama prinsessan från mig,
hon är helt bedårande sööööt!

Anonym sa...

Tack och lov att du fortsätter skriva min älskad dotter.Många med mig tycker det samma, ingen ska ju få ta det ifrån er, och det du skriver om att vara en familj som ni är, med hemlagad mat, skratt, gråt, etc. och att alla får göra sig hörda och ni lyssnar och vägleder. Kram mamma

Bettan sa...

Glad att se dig tillbaka så fort! Även om pappa också skriver fint.. ;)
Ingen kan tveka på att ni älskar era barn, och de älskar er, se bara på F's fina kommentarer!

*kramar*