torsdag 29 juli 2010

Vår kämpe

Vår älskade dotter är starkare än någon trott.
Hon höll på att lämna oss i måndags....hon har lunginflammation och var otroligt svag och läkarna trodde att detta var slutet. Men vår lilla kämpe är så otroligt stark. Hon är bättre och hon visar läkarna att de har fel.

Till dig som kommenterade och ville att vi skulle släppa taget! Du vet uppenbarligen inget om WILDA. Hon är en liten person.En individ. Ett litet liv som vilket barn som helst. Ja, hon är gravt utveklingsstörd. Men hon har INGA fel på sina inre organ. Ett otroligt starkt hjärta och är medveten om mycket av det som sker runt henne. Ska vi då släppa henne för att hon har blivit dödsdömd genom en statistik?
Alla barn med T13 är olika. Wilda har en livskraft som även förvånat oss.

Hon är vårt barn. Många tycks glömma det....vår lilla ögonsten som vi älskar högt. När hon ligger och sover lugnt ser hon ut som vilket barn som helst.

Men hon är inte vilket barn som helst. Hon är unik på alla sätt och det hon gett oss alla(även ni som läser denna bloggen) är något som får en att tänka  ur ett annat perspektiv.

Ta tillvara på det ni har. Älska och njut.

Vi kommer att ta tillvara på den tid vi får med Wilda och kommer att göra allt för att hon inte ska lida. Men vi kommer oxå att ge henne det liv som hon liksom alla andra barn förtjänar. Fyllt med närhet, kärlek och ömhet.

Oavsett vad vi vill. Hur mycket vi än kommer eller skulle kämpa för att få behålla henne så skulle hon och kommer att lämna oss den dagen hon är redo. Den dagen då hon är färdig med sitt uppdrag.

Det var inte denna gången..........Men vi har än en gång blivit påminda om hur skört livet kan vara och att aldrig någonsin ta något för givet.

Vi är självklart kvar på sjukhuset. Wilda behöver samla på sig lite mer krafter men vi kommer hem så fort vi får chansen och när det är det bästa för Wilda.

Tack alla ni fantastiska människor som tänker på oss. Är övertygad om att era tankar, böner och ert stöd hjälper Wilda i sin kamp

24 kommentarer:

Sandra -Vildkatten sa...

Va härligt att höra att hon mår bättre. Ni är en fantastisk familj som verkligen finns där för varandra och visar vad verklig kärlek är.

Anonym sa...

Goa lilla Wilda,vilken kämpe du är,håller nu mina tummar att du snart är hemma igen.
Kram till dig.Gunilla.

Anonym sa...

Älskade lilla pyre, kämpa på som bara du kan göra. Tänker på er, kommer snart ner. Hoppas jag kan hjälpa er med något i vardagen som underlättar. Puss och kram helen

Anonym sa...

Åh, ja! Du väldigt starka lilla Wilda. Helt enormt så mkt kraft en liten människa kan besitta.

Wildas blogg, din blogg, har verkligen berört mig på ett sätt jag inte själv förstår. Hon är så fin, det lilla livet.

Madelene sa...

Vad underbart att hon återfått en del av sina krafter. Vilken kämpe hon är!!! Nu måste väl ändå läkarna inse att en handlingsplan måste upprättas för hur såna här situationer ska hanteras i framtiden. Wilda har fått en tuff start i livet men hon visar verkligen att hon inte är redo att ge upp. Helt otroligt!!!

Många kramar på er och längtar till vi kan ses!!!

Anonym sa...

Måste bara skriva att jag älskar dig min lilla lilla Wilda, kämpa på,är så stolt och glad att jag är din mormor, för du har visat vad som är viktigt här i livet.2 ord älskar dig. Mormor

Anonym sa...

Sänder mina styrke kramar här till hela familjen och en extra till Wilda!

Anonym sa...

Vilken fin blogg och vilka underbara barn!
Det måste vara fruktansvärt för er nu... eran Wilma som är så söt, verkligen en docka! Så orättvist att hon ska få ha det så här! Jag lever mig in så det gör ont i hela själen. De hjälper ju inte så mycket men det är svårt att finna något tröstande att säga. Sköt om varandra så gott ni kan! Jenny

carro sa...

blir glad att läsa att wilda e bättre hon e verkligen en kämpe kram på er

carro sa...

kan inte säga annat än att hon är en riktig kämpe wilda.... hoppas att hon har lång tid kvar...kram på er...
P.S jag kommer gärna förbi med lite energi någon gång D.S kram

carro sa...

hon är värkligen en kämpe den lilla wilda...hoppas hon kommer vara med länge till... P.S tänkte fråga om man får komma förbi en dag och ge er lite energiD.S kraM PÅ ER

CA sa...

Vad härligt att höra att lilla Wilda är bättre!! Hon är en riktig liten kämpe er prinsessa. Ni föräldrar och syskon med för den delen, inte att glömma. =)

Det var det hemskaste jag hört "släppa taget"??? Är väl ingen som släpper taget om sina nära och kära?? Nåväl om man levt ett liv och är 100 år må hända då åldern har tagit ut sin rätt och det inte finns nån väg tillbaka. Men ett alldeles nytt litet barn?? Är folk inte kloka? Lilla Wilda är ett barn som alla andra för i jössenamn!!
Men skönt att höra att hon mår bättre =)
All styrka till familjen ni måste ju vara helt utmattade vi det här laget.
Bamse Kramen till er alla i familjen och en försiktig kramis till er lilla ängel.

Anonym sa...

Hej!
Har fölt Wildas liv nu ett tag och jag vill bara skriva att jag tänker på er och sända en jätte kram till er.
Ni är riktiga kämpar hela familjen.

KRAM

Anonym sa...

Vad jag har tänkt på er. Vilken kämpe er lilla prinsessa är, men så har hon ju föräldrar och syskon som stärker henne med sin kärlek.
Ni finns i min varma tanke...
En farmor

Trollgumman sa...

Jag VISSTE du skulle klara detta lilla söta Wilda..
Du ÄR en kämpe.
STYRKA o en massa kramar till hela familjen.
Wilda,KÄMPA vidare...
KRAMAR

Annica sa...

Kramar till er. Ses på måndag. <3<3<3 / Annica!

Anonym sa...

Heja Wilda!!!! Heja Familjen!!! Jag gråter av glädje över att Wilda fortfarande finns ibland oss. Tänker på er föräldrar och syskon - på den smärta ni måste känna när allt inte fungerar "som det ska".

Mina tankar och mina böner är med/hos er varje dag!Ännu en gång har vi fått beviset på att det är en mening med att Wilda fortfarande finns här...... Hon har en uppgift här på jorden!!!!

Många 1000 kramar till er!
Eva L

Therese sa...

Vilken kämpe ni har!

Hoppas att ni får många fler härliga/underbara/tokiga/busiga/
njutbara dagar med er lilla Wilda och de andra barnen.

Kramar i massor till er!

Anonym sa...

Lilla fina Wilda,
ännu ett tag blir du kvar hos din familj.
Du är en riktig kämpe som "snuvat döden" flera ggr nu.
Hoppas du får stanna länge hos din familj,
många kramar till dig från Veronica.

Anonym sa...

Så skönt att lillgumman fixade även denna pärsen!
Kram till er alla från familjen Runesson

Anonym sa...

Tänker på er lilla Wilda en riktig kämpe o en mycket fin liten tjej. Önskar o hoppas att hon snart mår bättre o kan få komma hem med er. Ni har en enorm kraft o styrka o ett fint kärleksfullt tänkande. Jag beundrar er i så mycket. Styrkekramar till er o er lilla fina Wilda.

Emelie sa...

<3<3<3<3 Hon är stark hon <3<3<3<3

Anonym sa...

Tänk så många hjärtan Wilda berör. Jag har aldrig träffat henne, men går in och läser nästan dagligen och kan komma på mig själv med att tänka på Wilda ibland, bara så där. Tänk att en så liten person kan nudda vid så många, det är helt fantastiskt.
Hoppas ni får ha henne hos er länge till!

Kawtböck! sa...

Jag hittade din blogg efter att ha sökt åt syrran (hon har en son med trisomi 8 - mosaiksyndromet, samt noll immunförsvar eller någon som helst lungfunktioner)!

Flertalet gånger har han hållit på att ryka med p.g.a en vanlig förkylning, och varje gång har han kämpat som fan!

Håller med dig, som förälder kan man inte släppa taget - det är barnet/den "som inte ska leva" som släpper taget. Blev själv lite off när jag läste den kommentaren!

Ta hand om er och lilla Wilda nu! :)

/Anniz