torsdag 2 september 2010

aaaaaaargh

Tänk om man hade fler timmar på dygnet!!!
Mösstillverkningen går låååångsamt. Men kämpar på för att få färdigt de beställningar som är betalda. Dock har elefanttyget och äppletyget tagit slut så får lösa det på bästa sätt och kompensera.

Idag har lillan varit jätteduktig som alltid. Tränat på att vara utan syrgas har vi gjort idag med....en timme och 15 min har lillan klarat idag. Vad säger man???! FANTASTISKT!!! Lilla busa så glada vi blir för alla dina framsteg.
Troligen beror förbättringen på att en läkare kommit på att hon troligen har astma så vi har börjat inhalera henne regelbundet. Tada så enkelt det var att göra det lite lättare för donnan. Konstigt bara att ingen annan läkare har tänkt på det innan. Men men...bättre sent än aldrig.

Ass 1 är fortfarande sjuk. Hon har blivit sjukskriven till den 12 sep. Inte alls kul. Men även om vi bara vill skrika rakt ut så tycker vi självklart synd om ass 1 som inget hellre vill än att komma hit och hjälpa oss.
Så nu har vi 3 bredvidgångare. Jätteduktiga men fortfarande inte varma i kläderna så man känner sig liiiiite underbemannade. Sen ringde en av bredvidgångarna idag och meddelade att hon var lite förkyld. " Nädå..det är du inte alls det svarade jag" ha ha ha...skratta eller gråta?? Självklart kan inte hon hjälpa det heller och hon kommer och jobbar inatt ändå. Så vi har fixat munskydd till henne och ass 4 får ta hand om det mesta kring Wilda så det kommer att bli kanon ändå.(Hoppas jag ;-S)

Vi har idag dessutom haft några intervjuer. Känns bra men en av dem känns lite osäker så den personen får vi nog släppa. Måste ju kännas rätt.

Nu ska jag återgå till mössorna.

Natti
titta så liten hon varit

6 kommentarer:

Annica sa...

Så duktig hon är lilla Wilda. Härligt att läsa om hennes framsteg.
Kramar till er <3

Anonym sa...

Vad "morsk"(tuff)
hon ser ut på bilden!
Kram på dig Wilda !

Lina sa...

Jag tycker erat öde är tragiskt. Att Wilda är så sjuk.
Men, jag tycker att du skriver väldigt mycke negativt om era assistenter. Så enkelt är det inte att komma hem till någon annan familj och jobba med ett svårt sjukt barn. Ni har det inte lätt, men ni känner barnet. Och sen när en ass är sjuk så får dom jobba ändå? Jag förstår att ni är frustrerade, men med hösten kommer förkylningar och influensa.

Wildas mamma sa...

Lina: Vet inte om du läser mina inlägg till fullo. Skriver INGET negativt om våra assistenter. Vi är otroligt glada över de assistenter vi har. Att de få assistenter vi har blir sjuka är naturligtvis påfrestande för oss men inget vi klandrar dem för. Att den ass som jobbade inatt fick jobba ändå var ett eget val...och hon var INTE sjuk. Men ville vara säker på att hon FICK jobba ändå utan att vara en smittofara för Wilda då hon är den som måste stå i centrum. Wilda är extremt infektionskänslig och ingen FÅR jobba om de kan smitta Wilda.
Och att arbeta som assistent är ett valfritt val. Ingen BEHÖVER arbeta hemma hos en familj med ett svårt sjukt barn som en dag ska gå bort alldeles för tidigt.

Så vart du läst MYCKET negativt om våra assistenter vet jag inte...för inte på denna bloggen iallafall.

Lina sa...

Kan inte hitta något negativt mot era assistenter i detta inlägg, det står ju bara på skoj som du själv skrev. Tyvärr verkar det vara en tid då Väldigt många är sjuka, jobbar inom vården och bara denna vecka var det säkert uppåt 6 stycken sjuka och jag är själv super förkyld.

Har läst din blogg ett bra tag nu och vilken ork ni har. Jag förstår inte folk som sitter bakom datorerna som klankar ner på er. Hur fan kan dom?

Massor av kramar till er.

Sandra sa...

Vilken jättesöt tjej ni har!