onsdag 1 september 2010

Utan syrgas 30 min

Igår vad det en lugn dag. Vi hade assistenter mellan 7 och 16 så jag försökte lägga mig för att sova efter en vaken natt. Men det var omöjligt. Sov nog maximalt 5-10 min.
Lillan sov mestadels av tiden men var vaken småstunder. Överlag var hon nöjd, lugn och harmonisk fram tills kl 15 ungefär...Assarna höll dagsrutinerna med mat,medicinering,massage och träning etc så jag är helnöjd ;-På kvällen så fick Wilda testa Lilla rummet för första gången....Åååååh så mysigt det var att sitta och studera. Hon viftade med armarna lite då o då och kände att där hängde något...då fick hon ju vifta lite till :-D. Duktig snäcka!
Jag har gett mig sjutton på att Wilda ska klara sig mestadels utan syrgas en dag. SÅ vi tränade lite på det oxå. 30 minuter i vaket tillstånd gick det alldeles utmärkt. Men när hon somnar så sjunker saturationen snabbt.....Men visst är det fantastiskt??!!!
Vi är så stolta. Både över Wilda och vårt envisa, hårda och ihärdiga arbete med henne.

Se och njut!

5 kommentarer:

Madelene sa...

hoppas hon kommer gilla lilla rummet lika mycket som Love gjort. Nu börjar han tröttna lite på det. Inte så konstigt när han har gåstolen att jazza runt i :)

Vet inte om ni såg hur han har det i sitt rum men på ena sidan har han resårband med små ringar i. Det har han ÄLSKAT att ligga och dra i så smäller det härligt när han släpper =). Ett litet tips till Wilda kanske?!

Ha det gott, Madde

Marie B sa...

Duktiga lilla WIlda!!

Tack för mössan o halskragen, kom idag och var såå fint!!

Många kramar Marie B

Anonym sa...

Hon e så söt lilla Wilda, och duktig, vilka framsteg..man blir bara så glad, älskar dig min lilla trollunge.Mormor

Malin sa...

Härligt att få läsa att det går så bra utan syrgas!! :-) Tindra fick sin mössa idag på posten, vi skall testa den när hon vaknat.

Annica sa...

Underbart! Kram <3<3<3