fredag 17 september 2010

Snabb uppdatering

Oj vad saknad man är när man inte bloggar ;-)
Snabb uppdatering(skriver mer ikväll)

Allt är bra här förutom att Wilda har ganska kraftiga kramper. Får se vad läkaren säger om det. Ska in och ta prov på måndag så dem kan räkna ut vilken dos Wilda ska ha av keppran.

Anställningsintervjuer har vi haft några stycken. Alla var toppen toppen men vi väljer att ge oss tid att smälta allt och ta ett beslut angående alla i nästa v. En föll bort snabbt redan på intervjun och en kommer att få ett samtal idag och bli erbjuden tjänst. En jättemysig tjej som isf kommer att vara yngst i vårt lilla gäng.

Sedan hade jag en liten diskussion angående ob på helgnätter med assarna idag. Lite frågor men även några onödiga kommentarer som med all sannolikhet inte var illa menade men som jag blev ganska illa berörd av. Så får väl bli ett litet snack ikväll kring det. Onödigt att vara ledsen och grubbla innan man pratat....Men är ju sådan som person.

Sedan ett problem med mig när vi nu söker assistenter. Jag tänker på ALLAS BÄSTA. Jättejobbigt...för hur sjutton ska jag kunna göra ALLA nöjda. Wilda ska ha det bästa, vi ska ha det bästa, barnen ska ha det bästa, assistenterna ska ha det bästa. Måste verkligen släppa det där. ALLA kan inte bli 100% nöjda. JAG VET!!!!!! Men tänk om man kunde göra det så det blev det absolut bästa för precis alla?! Men för att WIlda ska få det så bra som möjligt så måste väl oxå assistenterna ha det så bra som möjligt???
Ja ja....något jag får jobba på med mig själv.

Måste köpa en bilstol. Vet dock inte vilken som skulle passa Wilda bäst. Måste vara så enkelt som, möjligt att ta Wilda ur bilstolen vid akutsituationer. DÅ vill man inte ha 100 olika säkerhetsspännen som är i vägen. Lite inne på BabySafe Izi Kid....Någon som har någon erfarenhet? Tips etc?

Nä...nu måste jag sy vidare. Sista på alla mössbeställningar. Sedan kommer jag att sy upp mössor och sälja istället för att ta beställningar och sedan sy upp. Mycket bättre så inte alla snälla människor behöver vänta så länge och jag inte har pressen på mig att jag MÅSTE bli färdig. Inte lite man ska göra. Tur att man är ung fortfarande så man orkar arbeta för 10 .

Kramis alla fantastiska människor.

Och TUSEN tack verkligen till den kvinnan från Stockholm som skickade ett paket till Wilda med trikåtyger. Dem kommer jag att ha STOOOR användning för nu när vi ska börja sy Wildisar. Kommer att lägga till dig på sponsorlistan om det är OK?!
Ska dessutom få lite stuvbitar från Anna på Kameleont Design / Mjuka Tyger. Sååååå otroligt tacksam. Finns verkligen fantastiska människor som hjälper till.

KAMELEONT DESIGN / MJUKGA TYGER

4 kommentarer:

Tess sa...

BabySafe Izi Kid Är inte bra, vi har den till vår dotter, den är stor, klumpig och bara allmänt jobbig. Dessutom svår att installera.

Kramar Tess

madde sa...

det är de som gör det så svårt att söka assistenter. Men sök vidare, ge dig inte för än du får det bästa och alla är nöjda! Det gör aldrig jag, då trivs man ju inte med livet om man tillåter att må dåligt. kramis

Unknown sa...

Vad roligt att tygerna kommer till glädje! ;>

Varma kramar
Lotta W

Anonym sa...

Hej!!!
Vi har en izi kid till salu om du är intresserad. Min mailadress är Lindajensen80@hotmail.com.
Hoppas wilda mår bättre snart.
Kramar Linda