lördag 11 september 2010

VILL DU HJÄLPA???

Det finns många som undrar hur man kan hjälpa till så att Wilda ska kunna få sin säng. Ett sätt är ju att beställa mössor. Ett annat sätt är att om man har möjlighet skicka en bit trikåtyg eller 2. Om man inte har själv kanske man känner någon som har.
Vi tar tacksamt emot så vi kan sy ännu fler mössor.
Har ni några andra ideer så får ni gärna dela med er.

Kram på er...

Just det:
Adressen är
Wilda ANdersson
Fågelsångsvägen 5
28672 Åsljunga

Tack alla finaste!

7 kommentarer:

Annica sa...

Lilla söta snuttan <3 Ska höra mig för om tyger.
Kram på er! <3

madde sa...

Får ni ingen säng av hab? tänkte på arbets ställningen måste ju vara bra!

Wildas mamma sa...

Madde: Hab har ordinerat en säng. Men hjälpmedelcentralen har inte en säng för så små barn utan bara i vuxenstorlek. Och eftersom det är praktiskt omöjligt för oss att köra runt med en vuxensäng i huset så fungerar inte det. Och det är här hjälpmedelcentralen vägrar hjälpa till och köpa in en mindre som går att få igenom dörröppningar etc i vårt hem.

CA sa...

Har du testat lägga ut dina mössor på tradera..där kan ju priserna stiga i höjden i.o.m auktioner med. Men visst det är ju kanske lite jobb att hålla koll och så och vet att ni inte har den tiden men bara ett litet tips så där =)

Majblommans fond kan man ju få några tusen av och det behövs bara ett litet brev om er situation. Har själv fått där flera år. Där tror jag garanterat ni får.
Maila dem, fråga om ert lokala ombud och sedan ett kort och koncist brev om ni har den tiden.

En kurator borde ju göra detta jobb åt er att söka fonder för lilla Wilda. Vet många som fått kurator hjälp till det då man själv inte orkar.

Usch jag blir så arg när jag läser att det inte kan hjälpa er med det viktigaste av allt en säng.

Har du hört med arbetsterapeuft typ? Ni vårdar ju ert barn i hemmet och då ska ju er arbetssituation vara bra.

Så tänkte jag på försäkringsmässigt. Har ni barnförsäkring för Wilda? Har ni vårdbidrag? För har man barnförsäkring och uppbär vårdbidrag så ska försäkringen utgå med ett kostnads bidrag som är på hyfsat mycket med.

Ingen upplyser ju om sådana här saker utan man får luska och jocka vilket är nått man inte har tid eller ork med knappt men definitivt pengar att få hjälp med.


Näe jag finner inte ord att ni inte får all den hjälp ni behöver i er situation. Så jag försöker med lite tips om nått kan gagna er.

Bamse kramen till hela er familj som får kämpa så och en försiktig kramis till lilla Wilda =)

Wildas mamma sa...

Cattis: Tack för tipsen. Någon bra kurator som hjälper till har vi inte. Majblomman har vi skrivit en ansökan till nu. Övriga fonder tar ju en evighet med alla separata blanketter samt bilagor som ska bifogas.
Angående försäkring så är det INGET försäkringsbolag som skulle ta Wilda.
Vi kämpar på ochjag kommer att fortsätta jobba med detta sen när WIlda gått bort för INGA föräldrar som har fått ett besked om att man inte har lång tid med sitt barn ska behöva kämpa för att den lilla tid man har tillsammans ska bli så värdigt som möjligt. Att sitta i telefon, maila, sy mössor, gråta, skrika, förbanna...det tar tid och energi. Tid som vi i lugn och ro kunde ägnat åt att umgås med Wilda istället. Många vill blunda...men våra ögon är vidöppna och vi kommer göra ALLT för att så många andra som möjligt ska slippa kämpa så.
Kram

Anna sa...

Hej!
Vad duktig du är som syr så mycket! Och eftersom att du syr så har jag en idé. Jag har möster på änglar, ca 30cm höga, enkla att sy. Ifall du vill, kan jag skicka dig mönster och beskrivning, så kan du sälja dessa änglar mot beställning. Säg bara till ifall du vill att jag skickar mönstret.

/Anna

CA sa...

Jag fyfarao på ren svenska säger jag hur ni får kämpa! Det är farao inte klokt, inte humant ja inte värdigt att hjälpen inte ska finnas där på direkten.
Ni hade inte henne försäkrad från första dag typ?

Näe skamligt är det att det inte ställer upp! Jag blir så arg när jag läser hur ni får slita. Det ska finnas ett nätverk från början och man ska inte som förälder behöva sälja saker och söka fonder när ens barn är så sjukt..då nånstans ska hjälpen bara vara där tycker jag. Funderar så det knakar vad mer det kan finnas. Har ju själv valsat runt med mitt barn i.o.m ett handikapp och förundrats genom åren att det finns dolda saker ingen upplyser om och när man är mitt uppi sjukdom är ju inte det man prioriterar att leta efter men oj så mycket folk går miste om som man inte vet. Men bara de tär ju ett heltidsjobb att hitta och leta efter vilket ni definitivt inte har, tiden!

Men vårdbidrag har ni det?